مرحله آخر انتخابی جام جهانی در قاره اروپا

یک قدم تا برزیل!

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۶۵۹
یک قدم تا برزیل!
صعود 5 تیم از قاره سبز مسجل شده و با برگزاری بازی های امشب سرنوشت نهایی همه تیم ها روشن خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 امشب شب در قاره اروپا به پایان می‌رسد و تکلیف تیم های صعود کننده و تیمهای حاضر در پلی آف در گروه های 9 گانه مشخص خواهد شد. در رقابتهای امشب بازی های انگلیس و اسپانیا از اهمیت بیشتری برخوردار است و دو تیم بزرگ قاره این فرصت را دارند که صعود مستقیم خود به جام جهانی را رقم بزنند و یا به پلی آف بروند. تاکنون و پیش از بازی های امشب صعود 5 تیم از قاره سبز مسجل شده و با برگزاری بازی های امشب سرنوشت نهایی همه تیم ها روشن خواهد شد.



گروه A
سرنوشت این گروه برای جام جهانی از هفته ها پیش مشخص شده است. بلژیک پرزستاره در این گروه از مدتها پیش خرج خود را از بقیه سوا کرد و خیلی زود صعود خود به جام جهانی را جشن گرفت. کرواسی نیز راهی پلی‌آف شده و تمامی سه دیدار باقی مانده این گروه تشریفاتی خواهد بود. با این حال بازی کرواسی برابر اسکاتلند می تواند حکم یک دیدار تدارکاتی خوب برای این تیم قبل از شروع مرحله پلی اف صعود به جام جهانی باشد.

برنامه بازی ها
*بلژیک – ولز
*اسکاتلند – کرواسی
*صربستان – مقدونیه


گروه B
در این گروه ایتالیا جمعه شب و در کپنهاگ در یک بازی نفسگیر با تساوی در آخرین لحظات برابر دانمارک صعود خود را قطعی کرد تا رقابت منحصر به تیم دوم باشد. 4 تیم از این گروه روی کاغذ شانس صعود به مرحله پلی‌آف دارند. بلغارستان و دانمارک 13 امتیازی هستند و چک و ارمنستان 12 امتیازی هستند و هر کدام از این 4 تیم شانس صعود به مرحله پلی آف جام جهانی را دارند. 3 بازی باقی مانده این گروه تکلیف تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف را مشخص خواهد کرد که بی تردید بازی ایتالیا – ارمنستان در این گروه از حساسیت بالای برخوردار است. ارمنستان در ناپل مصاف سختی برابر صدرنشین گروه B یعنی ایتالیا خواهند داشت که در اندیشه رقم زدن یک پایان خوش در برابر تماشاگران خودی است. پسران واردن میناسیان با حضور در رده پنجم شرایط بسیار دشواری برای صعود دارند و تنها در صورتی می تواند راهی مرحله پلی آف شود که بلغارستان و چک در بازی های خود به تساوی برسند و دانمارک نتواند مالت قعرنشین را شکست دهد. آنها همچنین در طول این رقابت ها عملکردی با ثابت نداشته اند با تمام این اوصاف برد 2-1 جمعه شب برابر بلغارستان آنها را تا روز پایانی این رقابت ها به صعود امیدوار کرده. تمام چشم امید ارمنی ها به هنریک میختاریان هافبک بوروسیا دورتموند است. در ترکیب آتزوری هم ماریو بالوتلی مهاجم ملی پوش میلان بعد از رفع مصدومیت در این بازی حضور خواهد داشت و احتمالا در کنار پابلو اوسوالدو مهاجم ساوتهمپتون که در برابر دانمارک خوش درخشید، زوج خط حمله آتزوریرا تشکیل دهد.

برنامه بازی ها
*بلغارستان – چک
*ایتالیا – ارمنستان
*دانمارک – مالت


گروه C
سرنوشت این گروه نیز کاملا مشخص شده است. آلمان خیلی زود صعودش را به جام جهانی قطعی کرد، همانطور که سوئد به عنوان تیم دوم حضورش در پلی آف قطعی است اما بازی رودروی دو تیم در استکهلم یکی از جذابترین بازی های روز آخر است. به ویژه اینکه دو تیم در بازی رفت در یک بازی جذاب و پرحادثه به تساوی 4-4 رسیدند. پسران یواخیم لو در ماه اکتبر 2012 در برلین نتیجه برد 4-0 را به شکلی کاملا عجیب با درخشش زلاتان ایبراهیموویچ با تساوی 4-4 برابر سوئد عوض کردند اما بعد از آن با برد در 8 بازی متوالی بلیط سفر به برزیل را OK کردند که آخرین آن برد 3-صفر جمعه شب برابر ایرلند بود. آلمان ها از سپتامبر 2001 هرگز در رقابت های مقدماتی جام جهانی برابر تیمی تن به شکست نداده اند و آخرین شکست آنها به برابر انگلیس در خانه با حساب 5-1 بازمی گردد. در عین حال سوئد هر 5 مصاف اخیرش را برده و جمعه شب برابر در دیدار برابر استرالیا 2-1 پیروز شدند. بی تردید چهره ویژه این بازی زلاتان ایبراهیموویچ است که با 6 گل در 9 بازی یکی از موثرترین بازیکنان مقدماتی در قاره اروپا محسوب می شود. نبرد او با ستاره های ژرمن دیدنی خواهد بود.

برنامه بازی ها
*سوئد – آلمان
* جزایر فارو – اتریش
*ایرلند – قزاقستان


گروه D
در این گروه مطابق انتظارات هلند خیلی زود صعودش را قطعی کرد اما نبرد بر سر انتخاب تیم دوم به شکل نزدیکی در این گروه ادامه دارد. در این گروه ترکیه و رومانی 16 امتیازی هستند و شانه به شانه هم برای صعود به پلی آف می جنگند و همین بازی امشب هلند و ترکیه را بدل به حساسترین بازی امشب کرده است. ترکیه تنها در صورت گرفتن امتیاز از هلند و نتیجه ای بهتر از بازی رومانی برابر استونی می تواند راهی پلی آف شود. مجارستان 14 امتیازی نیز کورسوی امیدی دارد و می تواند خطرساز شود. ترک ها با اعتماد به نفسی کامل میزبان لاله های نارنجی خواهند بود چرا که آنها هر 5 بازی اخیرشان در این رقابت ها را برده اند و در این بازی ها تنها یک گل دریافت کرده اند. چشم ترک ها برای موفقیت در این بازی خیره به ساق های بوراک ییلماز گلزن آماده گالاتاسرای است؛ مهاجمی که در چند بازی اخیر 5 بار گلزنی کرده از جمله در آخرین بازی جمعه شب در برابر استونی. اما شکست هلند پرستاره هلند ماموریتی دشوار است چراکه تیم پرستاره لوئیز فن خال از سپتامبر 2001 هرگز در مرحله مقدماتی جام جهانی تن به شکست نداده. برد 2-0 در دور رفت این بازی برابر ترکیه بخشی از سی و یکمین بازی بدون شکست هلند در مرحله گروهی این رقابت ها بود و فن خال سرمربی هلند امیدوارست که تیمش بتواند سه شنبه شب در ترکیه نیز نتیجه دور رفت در آمستردام را بار دیگر تکرار کنند. هلند که جمعه شب در برابر مجارها جشنواره از گل به پا کرد و با هت تریک رابین فن پرسی 8 بار دروازه رقیب را گشود تا بدل به به ترین گلزن تاریخ هلند شود، در استانبول در اندیشه تداوم روند شکست ناپذیری اش است. به ویژه اینکه فن خال می تواند در این بازی به دفاع مستحکم تیمش تکیه کند که موفق به انجام 5 کلین شیت در 9 بازی اخیر مرحله گروهی جام جهانی شده اند.

برنامه بازی ها
*مجارستان – آندورا
*ترکیه – هلند
*رومانی – لتونی


گروه E
در این گروه سوئیس تیم صعود کرده از این گروه به جام جهانی است. ایسلند و اسلوونی رقابت نزدیکی برای رسیدن به پلی‌آف دارند. اسلوونی در یک بازی حساس در برابر سوئیس صدرنشین و صعود کرده به میدان خواهد رفت و ایسلند در بازی آخر در اسلو با نروژ دیدار کنند که تیم حذف شده این گروه است.

برنامه بازی ها
*نروژ – ایسلند
*سوئیس – اسلوونی
*قبرس – آلبانی


گروه F
در این گروه روسیه تقریبا صعودش را از این گروه قطعی کرده است. شاگردان فابیو کاپلو جمعه شب با پیروزی برابر لوکزامبورگ و استفاده از توقف پرتغال جدی ترین رقیب خود برابر رژیم صهیونیستی به یک قدمی جام جهانی برسانند. آنها با یک تساوی هم از آذربایجان بلیت برزیل را OK می‌کنند. اما در حساسترین بازی این گروه پرتغال از لوکزامبورگ پذیرایی خواهد کرد. کریستیانو رونالدو به همراه په په هم تیمی اش در رئال به دلیل محرومیت نمی توانند در این دیدار مهم تیم شان همراهی کنند. در بازی قبلی رونالدو در دقایق آخر کارت زرد گرفت تا دواخطاره شود و بازی برابر لوکزامبورگ را از دست دهد. البته خیلی‌ها معتقد هستند که رونالدو به عمد در آن دیدار کارت زرد گرفت تا مشکلی برای همراهی پرتغال در مرحله پلی اف نداشته باشد! با این وجود پرتغالی ها امیدوارند با لغزش احتمالی روسیه بتوانند با پیروزی برابر لوکزامبورگ به عنوان صدرنشین مستقیما راهی جام جهانی برزیل شوند. با وجود نبود دو بازیکن کلیدی از پرتغال انتظار می رود تا پسران بنتو بهتر از لوکزامبورگ در کویمبرا برای کسب پیروزی ظاهر شوند. رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید در اوایل هفته اعتراف کرد که او کاملا آماده است تا گذشتن از مرحله پلی آف به شکلی فراموش نشدنی به جام جهانی برسند. لوکزامبورگ که جمعه شب در خانه برابر روسیه با 4 گل در هم کوبیده شد و با گرفتن تنها 6 امتیاز در قعر این گروه حضور دارد. در بازی رفت در سپتامبر 2012 پرتغال با گل های رونالدو و پوستیگا 2-1 به پیروزی رسید. تنها انگیزه لوکزامبورگ این است که با کسب امتیاز برابر پرتغال به عنوان تیم قعرنشین از این رقابت ها خداحافظی نکنند.

برنامه بازی ها
*آذربایجان – روسیه
*پرتغال – لوکزامبورگ
*رژیم صهیونیستی – ایرلند شمالی


گروه G
ماراتن نزدیک و شانه به شانه بوسنی و یونان امشب با معرفی تیم صعود کرده به جام جهانی به پایان می‌رسد. هر دو تیم در این گروه 22 امتیازی هستند و پا به پای هم جلو رفتند. دو بازی مرگ و زندگی برای بوسنی و یونان تکلیف همه چیز را در این گروه مشخص خواهد کرد. بوسنی باید در خانه لیتوانی به دیدار این تیم برود و یونان در خانه از لیختن اشتاین پذیرایی خواهد کرد. به این ترتیب شانس یونان برای صعود به جام جهانی بیشتر است.

برنامه بازی ها
*یونان – لیختن اشتاین
*لتونی – اسلواکی
*لیتوانی – بوسنی


گروه H
در این گروه انگلیس صدرنشین بیشترین شانس را برای صعود مستقیم به جام جهانی دارد و در ومبلی باید لهستان حذف شده را شکست دهد تا بلیت برزیل را OK کند. آنها از سوی اوکراین و مونته گرو تهدید می شوند، دو تیمی که رقابت سختی را برای رسیده به پلی آف با یکدیگر دارند. سه شیرها تا به اینجای کار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 شکست نخورده اند و آنها روز جمعه نیز 1-4 مقابل مونته نگرو به پیروزی رسیدند تا با این برد همچنان صدر نشینی خود را حفظ کرده و یک گام دیگر به برزیل نزدیک شوند. البته شاگردان روی هاجسون با یک تساوی نیز به جام جهانی صعود خواهند کرد به شرطی که اوکراین نتواند سن مارینو را شکست دهد که اتفاق بعیدی است. بنابراین هاجسون می داند که تنها کسب یک برد مقابل لهستان صعود اتوماتیک تیمش به جام جهانی 2014 را قطعی خواهد نمود. در این بازی چشم امید همه به ساق های وین رونی احیا شده است تا فرماندهی بچه شیرهای جوان انگلیس را برعهده بگیرد. هاجسون به شاگردانش هشدار داده و یادآوری کرده که کار آنها برای رسیدن به جام جهانی همچنان نیمه تمام است و باید تحت هر شرایطی لهستان را شکست دهند. به نظر با توجه به پیروزی احتمالی اوکراین در بازی با سن مارینو، انگلیس باید در خانه هر سه امتیاز این مسابقه را در خانه نگه دارد تا بتواند به طور مستقیم به جام جهانی 2014 صعود کند. در دیگر دیدار این گروه مونته نگرو در خانه از مولداوی پذیرایی خواهد کرد.

برنامه بازی ها
*سن مارینو – اوکراین
*انگلیس – لهستان
*مونته‌نگرو – مولداوی


گروه I
در این گروه اسپانیا در یک قدمی جام جهانی قرار گرفته است. مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در آخرین دیدار خود باید در خانه از گرجستان پذیرایی کند. برای کسب بلیط جام جهانی، پسران ویسنته دل بوسکه فقط نیاز دارند تا برابر میهمان خود متحمل شکست نشوند و به نظر نمی رسد سه شنبه شب برای این مهم برابر گرجستان حریف نه چندان قدرتمند خود به زحمت بیفتند. با تمام این اوصاف اگر نتیجه شکست اسپانیا برابر گرجستان شکل بگیرد آنها برای صعود به عنوان تیم صدرنشین این گروه خواهند داشت. پسران ویسنته دل بوسکه با اعتماد به نفسی کامل به میزبانی گرجستان می روند چرا که آنها 52 بازی می شود که در مرحله مقدماتی این رقابت ها طعم شکست را تجربه نکرده اند. قهرمان حال حاضر جهان و اروپا با کسب 5 پیروزی از 7 بازی عملکرد درخشانی در گروه I داشته و به احتمال فراوان امشب به عنوان تیم صدرنشین راهی جام جهانی تابستان آینده در برزیل می شود. لاروخا تلاش می کند تا عملکرد خوب جمعه شب گذشته اش را در این بازی کامل کند جایی که آنها موفق شدند 2-1 از سد بلاروس در مایورکا عبور کنند. با نبود فرناندو تورس و داوید ویا دو مهاجم مصدوم اسپانیا، آنها نمی توانند آنطور که باید در خط حمله تیم شان خطرناک باشند. میچو مهاجم گلزن باشگاه سوانسی نتوانست در نخستین بازی ملی اش برای اسپانیا تاثیرگذار ظاهر شود و قطعا دل بوسکه در نبود بازیکنان تاثیر گذارش بیشتر ضربه خواهد خورد. ایکر کاسیاس کاپیتان و دروازه بان شماره یک اسپانیا احتمالا بعد از اینکه در پیروزی برابر بلاروس بر روی نیمکت ذخیره ها بود، می تواند از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود. در سوی دیگر گرجستان از 7 بازی نخست اش در این رقابت ها تنها یک برد داشته و بسیار بعید به نظر می رسد که بتوانند به این آمار بسیار ضعیف برابر اسپانیا پایان دهند. گرجستان در 7 بازی اخیرش در این رقابت ها تنها سه بار موفق به گلزنی شده اما آنها سال گذشته در خانه خود برابر اسپانیا متحمل شکست تلخی شدند. اسپانیا در آن بازی موفق شد به لطف تک گل دیر هنگام روبرتو سولدادو مهاجم تاتنهام در دقیقه 86 با حساب 1-0 برابر گرجستان به پیروزی برسد. با تمام این اوصاف سه شنبه شب می تواند آن نتیجه این بار در خاک اسپانیا تکرار شود اما لاروخا تلاش می کند به هر نحو برابر میهمانش یک پیروزی کامل کسب کند تا به عنوان تیم صدرنشین در این شرایط راهی جام جهانی شود.
در دیگر بازی این گروه فرانسه کورسوی امید خود برای صعود تیم از این گروه را در بازی با فنلاند جست‌وجو خواهد کرد. پسران دشام برای صعود به عنوان صدرنشین نیاز به یک معجزه دارند. حتی اگر شکست اسپانیا رقم بخورد فرانسه باید تفاضل گلش را نیز بیشتر کند تا اسپانیا را به زیر بکشد. با تمام این اوصاف احتمالا فرانسه در رتبه دوم به کارش پایان می دهد و راهی مرحله حذفی جام جهانی خواهند شد. خروس ها جمعه شب در یک دیدار دوستانه موفق شدند یک برد پرگل 6-0 برابر استرالیا کسب کنند و امید زیادی دارند تا برابر فنلاند یک برد پر گل دیگر بدست آورند. تیمی که هرگز برابر آن طعم شکست را تجربه نکرده اند. اولیور ژیرود در آستانه این بازی موفق شد جمعه شب برابر استرالیا دو گل تیمش را وارد دروازه حریف کند در حالی که کریم بنزما توانست بعد از 16 ماه در همان بازی موفق به گلزنی شود. در عین حال فنلاند از دور این رقابت ها از پیش حذف شده و امیدی به صعود ندارد بنابراین می تواند قربانی خوبی برای فرانسه در ورزشگاه استید د فرانس باشد.تیمی که از 11 بازی اخیرش تنها دو بار طعم شکست را تحربه کرده. فنلاند در این رقابت ها تنها 5 گل زده و از این حیث نیز آمار بسیار ضعیفی داشته اند. با وجود عملکرد ضعیف فنلاند در خط خمله و عدم نتیجه گیری آنها در این رقابت ها تنها دو بار متحمل شکست شدند و مهم ترین نتیجه آنها به تساوی مارچ گذشته برابر اسپانیا بازمی گردد. بازی ای که با تساوی 1-1 به پایان رسید. میهمان در 7 بازی اخیرش در این رقابت ها 6 گل دریافت کرده و اگر می خواهند برابر تیمی که در دو بازی اخیرش 10 بار گلزنی کرده به پیروزی برسند، باید در خط دفاعی بی نقص ظاهر شوند.

برنامه بازی ها
*اسپانیا – گرجستان
*فرانسه – فنلاند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز