جام به مسی می‌رسد یا لام؟

آرژانتین-آلمان؛ دوئل قهرمانی در ماراکانا

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۴:۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۳۰۸۶
آرژانتین-آلمان؛ دوئل قهرمانی در ماراکانا
تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و آلمان امشب در دیدار پایانی جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، یکی از بهترین جام های جهانی چند دهه اخیر، امشب با دیدار دو مدعی همیشگی رقابت ها به پایان خواهد رسید؛ دو تیمی که در سه دهه اخیر، بارها در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند که دو بار آن در فینال جام های جهانی 1986 و 1990 بود.

در فینال جام جهانی 86 مکزیک، آرژانتینی ها موفق شدند حریف را با نتیجه 3-2 شکست بدهند و چهار سال بعد در ایتالیا، این آلمانی ها بودند که با پنالتی آندریاس برمه، جام قهرمانی را به خانه بردند.

دیدار امشب را می توان جدال بهترین تیم اروپایی رقابت ها در مقابل بهترین تیم منطقه آمریکای جنوبی هم دانست و البته قهرمانی هر کدام از آنها، برای هواداران میزبان، بسیار تلخ خواهد بود؛ هرچند شاید بسیاری از طرفداران برزیل ترجیح بدهند ژرمن ها که با 7 گل آنها را تحقیر کرده، جام قهرمانی را به دست بیاورند تا اینکه رقیب و دشمن قدیمی شان، آرژانتین، بخواهد در ماراکانا جشن قهرمانی برپا کند.

*آرژانتین؛ مسی، مارادونا می‌شود؟
حتی بعد از اینکه لیونل مسی توانست چهارمین توپ طلایش را به دست بیاورد، بسیار او را فاقد شایستگی لازم برای به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن تاریخ دانستند و دلیل آنها هم تنها یک مورد بود؛ او هیچ وقت با آرژانتین قهرمان جام جهانی نشده است. اما حالا ستاره آلبی سلسته در آستانه رسیدن به این دستاورد قرار دارد؛ اتفاقی که می تواند جایگاهی همپای مارادونا برای او رقم بزند. مسی در این رقابت ها بی تردید ستاره اصلی آرژانتینی ها بود و اگرچه در دیدار مقابل هلند فروغ بازی های قبلی را نداشت اما نقشی تاثیرگذار برای رسیدن تیمش به فینال ایفا کرد. البته یکی از دلایل شب کم فروغ او مقابل هلند، غیبت آنخل دی ماریا بود که احتمالا امشب هم نمی تواند برای آرژانتین به میدان برود. البته او بعد از آسیب دیدگی در دیدار مقابل بلژیک، به تمرینات تیمش بازگشت اما حضور او در ترکیب اصلی شاید یک ریسک بزرگ باشد. اما سرخیو آگوئرو که در دیدار مقابل هلند به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، احتمالا امشب از ابتدا برای آرژانتین بازی خواهد کرد.

*آلمان؛ پایان طلسم
بعد از چهار حضور پیاپی در نیمه نهایی جام های جهانی، به نظر می رسد زمان قهرمانی آلمان در این رقابت ها فرا رسیده است؛ به ویژه اینکه شاگردان یواخیم لوو نشان داده اند چه تیمی منسجم و خطرناکی هستند. آنها که رقابت ها را با زدن چهار گل به پرتغال آغاز کردند، با زدن 7 گل به برزیل، یکی از به یاد ماندنی ترین نتایج تاریخ جام جهانی را رقم زدند. برخلاف تیم هایی مانند آرژانتین و برزیل که تکیه اصلی شان روی تنها یک بازیکن بود، آلمان نشان داد که یک تیم به تمام معناست که در آن، بازیکنی مانند تونی کروس، به اندازه اوزیل و اشتایگر (و حتی بیش از آنها) موثر است. لوو برای دیدار امشب همه بازیکنان اصلی اش را در اختیار دارد و احتمالا با ترکیبی مانند دیدار قبل تیمش را راهی میدان خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز