مخالفت بن همام با برگزاری جام جهانی در زمستان

قطر در گرم ترین روزهای تابستان هم می تواند جام جهانی را برگزار کند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۳۵:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۵
قطر در گرم ترین روزهای تابستان هم می تواند جام جهانی را برگزار کند
محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن مخالفت با برگزاری جام جهانی قطر در زمستان، عنوان کرد که فیفا درباره این موضوع تا سال 2018 هیچ تصمیمی نخواهد گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از روییترز، چند روز پس از اینکه قطر موفق شد میزبانی مهمترین رویداد فوتبالی جهان را بدست بیاورد، صحبت ها در مورد برگزاری آن به جای تابستان در زمستان آغاز شد و دلیل آن گرمی بیش از حد هوا در تابستان این کشور اعلام شد.

بن همام با مخالفت با این طرح و با بیان که کشورش می تواند به راحتی جام جهانی را در تابستان برگزار کند، گفت: به عنوان یک شهروند قطری می توانم به همه اطمینان دهم که کشورم آماده برگزاری این رقابت است و به آسانی می تواند جام جهانی را در تابستان میزبانی کند. ما برای برطرف کردن معضل گرما بین ماه های ژوئن و جولای راه حل های مختلفی داریم که آنها را مطرح کرده ایم.

رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه افزود: معتقد هستم که فوتبال در منطقه ما متفاوت است و فوتبالی های قطری خواسته های بیشتری از ما دارند. من به عنوان یک قطری مخالف این طرح هستیم اما اروپاییان به خاطر شرایط خودشان آن را مطرح کرده اند. برگزاری جام جهانی در میانه فصل لیگ های اروپایی پیشنهاد جالبی است چراکه بازیکنان در آمادگی کامل به سر می برند و می توانند هواداران فوتبال را به خوبی سرگرم کنند. ضمن اینکه در ژانویه بسیاری از لیگ ها به غیر از یکی دو لیگ تعطیل هستند و برگزاری جام جهانی در این بین می تواند مناسب باشد. این اثری بر باشگاه ها نخواهد داشت و آنها می توانند به راحتی بازیکنان خود را در اختیار تیم های ملی قرار دهند. با این حال اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن در باره این موضوع نیست و فیفا باید این را در جلسه های کمیته اجرایی مورد بررسی قرار دهد که البته فکر می کنم این کار زودتر از سال 2018 رخ ندهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز