سایت فیفا گزارش داد

کی‌روش با نسل طلایی فوتبال ایران به دنبال بلیت جام جهانی برزیل

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۶:۳۶:۱۸
کد خبر: ۸۴۲۵۷
کی‌روش با نسل طلایی فوتبال ایران به دنبال بلیت جام جهانی برزیل
کارشناسان معتقدند تیم فعلی ایران پتانسیل پرورش نسل طلایی دیگری را دارد شبیه به نسلی که علی دایی سلطان گلزنان جهان در اختیار داشت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در گزارش سایت فیفا آمده است:

تیم ملی ایران که زمانی یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا بود، با سرمربی پرتغالی خود امیدوار است اقتدار خود را بار دیگر به دست آورد.

تیم ایران که در حال حاضر جایگاه چهارم را در آسیا دارد، در جدیدترین رده‌بندی این ماه فیفا فاصله خود با سه غول برتر آسیا را به حداقل رساند. در این رده‌بندی تیم ملی ژاپن از رده سی‌وپنجم جهان به رده بیست‌وپنجم صعود کرد.

پیروزی ایران مقابل بحرین در دور سوم بازی‌های مقدماتی جام جهانی برزیل مقابل بحرین و همچنین شکست 0-7 تیم فلسطین در این رده‌بندی تاثیرگزار بود.

پیروزی مقابل بحرین باعث سرگروهی تیم ایران در گروهی شد که قطر و اندونزی هم در آن حضور دارند. با این موفقیت امیدهای ایران برای حضور در جام جهانی 2014 پررنگ شد.

کارشناسان معتقدند تیم فعلی ایران پتانسیل پرورش نسل طلایی دیگر شبیه به نسلی که رهبری آن را علی دایی سلطان گلزنان جهان بر عهده داشت را دارد.

دستاوردهای اخیر تیم ایران را می‌توان نتیجه مدیریت خوب کی‌روش دانست که با القا ذهنیت حمله در میان بازیکنان از نخستین لحظاتی که سکان تیم ملی را برعهده گرفت، موجب متحول شدن تیم ملی شد. این تاکتیک به گفته جواد نکونام کاپیتان تیم ملی، نتایج مثبتی داشته است.

سابقاً تیم ملی روندی تدافعی داشت، اما هم اکنون سیاست‌های هجومی را در دستور کار خود دارد. کی‌روش معتقد است حمله کردن ویژگی بارز تیم ملی ایران است و با این تاکتیک موفق‌تر خواهند بود.

کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی پرتغال و رئال مادرید کار خود را در تیم ملی با برد  5-0 مقابل مالدیو در مرحله دوم بازی‌های جام جهانی آغاز کرد. در مرحله سوم این بازی‌ها هم در بازی رفت ایران 3-0 اندونزی را برد و برخلاف تساوی 1-1 مقابل قطر، بازی خوبی مقابل این تیم در کشور قطر به نمایش گذاشت.

در ترکیب 3-3-4 کی‌روش در خط میانی بازیکنانی چون نکونام، علی کریمی و بازیکن سابق تیم فولام یعنی آندرانیک تیموریان بازی می‌کنند و در خط حمله هم کریم انصاری‌فرد، جواد کاظمیان و غلامرضا رضایی حضور دارند.

در حالی که تاکید کی‌روش بر حمله است، وی در نظر دارد مدافعانی همچون سعید حسینی و هادی عقیلی در بازی با بحرین بیش از گذشته به خط حمله کمک کنند.

تیم ملی ایران بازی‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را از دست داد، اما امیدوار است این بار با انجام بازی‌های قابل قبول بلیت صعود بازی‌های جهانی برزیل را کسب کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند حضور کی‌روش 58 ساله از تکرار چنین سرخوردگی‌هایی جلوگیری خواهد کرد. کی‌روش هم مصمم است شکست‌هایی مانند آن‌چه برای تیم ایران در بازی‌های آسیایی 2011 مقابل کره جنوبی روی داد، تکرار نشوند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز