در مراسم چهارمین پاسداشت ادبیّات جهاد و مقاومت؛

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «من زنده ام» رونمایی شد

۱۳۹۳/۰۳/۲۸ - ۰۱:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۶۲۹۴
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «من زنده ام» رونمایی شد
تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، بر کتاب «من زنده ام» در حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیّات مسئولان کشور رونمایی شد.

تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، بر کتاب «من زنده ام» عصر امروز (سه شنبه) در مراسم چهارمین پاسداشت ادبیّات جهاد و مقاومت در حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیّات مقاومت و مسئولان و شخصیت های کشور رونمایی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، متن و تصویر تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «من زنده ام» بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دوگانه ی اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده ی اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائیها و زشتیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم. گنجینه ی یادها و خاطره های مجاهدان و آزادگان، ذخیره ی عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درسها و آموختنی ها را پرشمار میکند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهنها و حافظه ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشته هائی است که ترجمه اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستم.

92/7/5

کتاب «من زنده ام» خاطرات دوران چهار ساله ی اسارت خانم معصومه آباد در زندان های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت خانم آباد به دوره ی دفاع مقدس، اسارت و آزادی او و سه بانوی آزاده ی دیگر، به پایان می رسد. این کتاب را «انتشارات بروج» منتشر کرده است».

نظر شما