منتشر شد

تحلیل رهبر فرزانه انقلاب از نحوه رفتار و بیش فعالی جبهه استكبار در فتنه ۸۸

۱۳۸۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۰
تحلیل رهبر فرزانه انقلاب از نحوه رفتار و بیش فعالی جبهه استكبار در فتنه ۸۸
پنجمین بخش از گزیده‌ بیانات رهبر فرزانه انقلاب كه در شش ماه اخیر بیان شده است به منظور بررسی درس‌ها و عبرت‌ها و تدبر بیشتر در فتنه سال گذشته در باره نحوه رفتار جبهه استكبار و «بیش‌فعالی جبهه خارجی دشمنان جمهوری اسلامی» در فتنه سال 88 منتشر شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ (مدظله العالی)، این پایگاه به مدت 10 روز، گزیده‌ای از بیانات معظم‌له را كه در شش ماه اخیر بیان شده است، به منظور بررسی درس‌ها و عبرت‌ها و تدبر بیشتر در فتنه سال گذشته، بازنشر می‌كند.

پنجمین بخش از این گزیده‌ها، اختصاص دارد به تحلیل رهبر فرزانه انقلاب از نحوه رفتار جبهه استكبار و «بیش‌فعالی جبهه خارجی دشمنان جمهوری اسلامی» در فتنه سال گذشته، كه در دیدار ایشان با خبرگان رهبری بیان شد.

به نظر من، باید با این چشم به این حوادث تلخ نگاه كرد. نه اینكه اهانت به قرآن كار كوچكى است؛ خیلى بزرگ است، خیلى زشت است، خیلى ننگین است؛ اما براى ما باید زنگ بیدارباش باشد، باید حواسمان را جمع كنیم، بفهمیم كه: «من نام لم ینم عنه»؛(نهج‌البلاغه: نامه‌ى 62) اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه‌ى دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد كرد.

به نظر من، فتنه‌ى سال 88 هم همین بود؛ براى ما یك زنگ بود، یك زنگ بیدارباش بود. بعد از آنى كه در یك انتخاباتى، چهل میلیون شركت می كنند و همه‌ى ما تا آخر شب، خوشحال، خرسند كه پاى صندوق هاى رأى مردم جمع شدند و تا آخر شب رأى دادند - و البته هنوز عدد گفته نشده بود، همه هم لذت می بردند - ناگهان از یك گوشه‌اى، فتنه‌اى شروع می شود؛ ما را بیدار می كند؛ می گوید: به خواب نروید، غفلت نكنید، خطرهائى در مقابل شما وجود دارد و آن خطرها اینهاست. به نظر من، همه‌ى حوادث را اینجورى باید نگاه كرد.

در این جلسه‌ى محترم و مكرم، یك نگاهى به مسائل جهانى مرتبط با ما بكنیم:
در مسائل جهانى آن چیزى كه از همه واضح‌تر و بارزتر است، بیش فعال شدنِ جبهه‌ى مقابل ماست. بیمارى بیش‌فعالى یكى از بیمارى‌هاى كودكان و نوجوانان است.
بیش‌فعالى معناش این است كه تحرك، زیاد؛ كارهاى گوناگون انجام می دهند، اما تمركز نیست، هدف نیست؛ به این در و آن در می زنند. تحرك زیاد، اما بدون هدف و غالباً همراه با ناكامى. این حالت بیش‌فعالى است. انسان این حالت را امروز در جبهه‌ى مقابلِ دشمن مشاهده می كند. مشغول تحركات گوناگونند: تحریم، قطعنامه، تهمت، جوسازى علیه نظام اسلامى، تقویت معارضان داخلى، به اصطلاح ورزشكارها دوپینگ كردنِ معارضین داخلى، كه اینها را همین طور هى با آمپول هاى نیروزا كه هیچ تأثیرى هم در تقویت واقعى ندارد و فقط ظاهراً او را فعال می كند، هى تزریق كنند.

پارسال در همان بحبوحه‌ى جریان فتنه‌ى سال 88 شنیدید كه یكى از شبكه‌هاى اجتماعى اینترنتى كه در ارتباط با معارضین فعال بود: خبرهاى اینجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همین طور شلوغ كنند، فضا را چه كنند، میخواست موقتاً براى تعمیرات كارش را تعطیل كند، دولت آمریكا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعمیرات تعطیل موقت بكنید، این به معارضین داخل ایران ضرر می‌زند؛ جلویش را گرفتند. یعنى تعطیلى موقت را به این شبكه‌ى اجتماعى اجازه ندادند. یعنى كمك‌هاى اینجورى بود. و انواع و اقسام كمك‌ها و اعانتهایى كه به اینها می شود.

امروز، همه‌ى وسائل ارتباطى را به كار گرفتند؛ وسائل سیاسى را به كار گرفتند؛ وسائل فرهنگى را به كار گرفتند؛ وسائل اقتصادى را به كار گرفتند، براى اینكه تحریم‌ها در حق ایران كهنه نشود و وسط راه از كار نیفتد. دولت آمریكا یك مأمور عالیرتبه‌ى اقتصادى و پولى خودش را مخصوصاً مأمور این كار كرده كه این همین طور وظیفه‌اش این است كه كمیته‌هائى را هدایت كند، به این طرف و آن طرف دنیا مسافرت كند، با سران و رهبران كشورها تماس بگیرد و دائم كشورهاى دیگر را علیه ایران وادار كنند. این بیش‌فعالىِ نظام استكبار و جبهه‌ى مقابل نظام اسلامى، امروز به نظر من بارزترین حوادث است.

بنابراین، حوادثى از قبیل آنچه در این مدت براى ما اتفاق افتاده است - چه قطعنامه‌ى 1929، چه این مسئله‌ى اهانت به قرآن كریم، چه اظهارات صریحاً خصمانه‌اى كه علیه جمهورى اسلامى می كنند، چه آنچه كه در سال 88 گذشت، كه این هم بلاشك و به طور واضح دست دشمنان مستكبر در این جریان عیان بود - اینها همه‌اش به خاطر این است كه آن طرف احساس می كند كه این طرف قوى شده است. این قدرت و قوّت و استحكامى كه در این طرف به وجود آمده، آن طرف را می ترساند. این در اظهارات خودشان هم هست و دارند می گویند: اگر این كار را نكنیم، ایران قدرت اول خاورمیانه میشود؛ اگر این كار را نكنیم، نفوذ ایران در خاورمیانه زیاد می شود؛ از این حرف‌ها می زنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز