در جلسه کمیسیون فنی ارزیابی اصناف به امضا رسید؛

تولید انبوه ۲۰ اثر برگزیده مانتواسلامی- ایرانی درسال ۹۲ با حمایت تولید کنندگان

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۳:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۸۷۲
تولید انبوه ۲۰ اثر برگزیده مانتواسلامی- ایرانی درسال ۹۲ با حمایت تولید کنندگان
با حمایت تولید کنندگان متقاضی قرار است بهارسال 92 بیش از 20 اثر از مانتوهای برگزیده جشنواره فجر به تولید انبوه برسد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه مد ولباس «مانتو و پوشش سر» آبان 91، جلسه کمیسون فنی ارزیابی کارگروه مد و لباس اسلامی-ایرانی با حضور مسوولان برگزاری نمایشگاه آبان 91، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن کلانتری مدیراجرایی، حمیدرضا یوسفی فر عضو ستاد اجرایی بنیاد ملی مدو لباس، افضلی مدیر بین الملل بنیادملی مد و لباس اسلامی-ایرانی و جمعی از تولید کنندگان در نمایشگاه دایمی مدو لباس برگزار شد.

بنابراین گزارش جلسه کمیسیون فنی ارزیابی کارگروه مد و لباس اسلامی-ایرانی، در راستای تاکیدات رییس اتحادیه کشوری پوشاک و به‌منظور حضور موثر بدنه تولید و عرضه پوشاک در نمایشگاه آبان 91 با حضور تولید کنندگان تشکیل شد، تا اعضای این کمیسیون شاهد عرضه مدل‌های تایید شده کمیسیون ماده 4 فنی ارزیابی در جامعه به طور عملیاتی باشند.

حمید رضا یوسفی فر دبیر کمیسیون فنی ارزیابی مد و لباس اسلامی-ایرانی در ابتدای این جلسه گفت: 2 سال از فعالیت جدی کارگروه مد ولباس می‌گذرد، باتوجه به این که طراحان از نمایشگاه و جشنواره‌های سال گذشته تجربه‌های خوبی کسب کرده‌اند و آثار ارایه شده به دبیرخانه نمایشگاه کیفیت بالایی داشته است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل اعلام شده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که آثار برگزیده مد و لباس جشنواره فجر بایدبه تولید انبوه رسیده و تجاری سازی شود، این جلسه برگزار شد تا با همکاری تولید کنندگان و طراحان درآغاز سال 92 شاهد عرضه سراسری مدل‌های برگزیده در سطح کشور شویم.

یوسفی فر در مورد مصوباتی که در این نشست مطرح شد نیز گفت: علاوه بر رونمایی آثار برگزیده مانتوی اسلامی –ایرانی جشنواره فجر سال90 برای تولید کنندگان، در جلسه نشست تولید کنندگان با مسوولان نمایشگاه آبان 91 در مورد طراحی بسته‌های حمایتی طراحان و تولید کنندگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر حضور پررنگ تولید کنندگان مانتوی اسلامی-ایرانی در بخش فروش نمایشگاه تاکید شد، همچنین برای تسریع ارزیابی آثار ارایه شده به دبیر خانه تا قبل از برگزاری نمایشگاه آبان هر روز جلسات منظمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان انتخاب از بین 31 اثر برگزیده مانتوهای اسلامی- ایرانی جشنواره فجر، 20 اثررا انتخاب کردند، و قرارشد هر تولید کننده از هر اثر به تعداد200 عدد برای بهار سال 92 مانتوی اسلامی – ایرانی تولید کنند که طبق قرارداد بسته شده بنیاد ملی مد ولباس با تولید کنندگان پوشاک در سال جدید 4000هزار مانتو تولید می‌شود.

در این نشست کلانتری مدیراجرایی نمایشگاه مد و لباس آبان 91 نیز اظهار کرد: 16 نشست علمی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در نمایشگاه مد و لباس آبان در نظر گرفته شده است لذا برای غنای بیشتر نمایشگاه امسال از تولید کنندگان خواسته شد تا کارگاه آموزشی برای طراحان و دانشجویان رشته‌های طراحی دوخت و لباس با نام پروسه تولید و طراحی از صفر تا صد را در نمایشگاه آبان برگزار کنند.

وی افزود: در زمینه اختصاص فضای مناسب برای فروشندگان نیز مقرر شد تا با نیاز تولید کنندگان تعیین شود و تولید کنندگان با حضور در تالار وحدت در زمینه فروش و مکان آن در نمایشگاه نظراتی بدهند.

حمید قبادی مشاور معاونت حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از رونمایی نرم افزار کد گذاری کالای داخلی ایرانی و برند و مالکیت معنوی در نمایشگاه آبان 91 خبر داد و افزود: آثاری که در نمایشگاه برگزیده شود علاوه بر حمایت مالی و مالکیت معنوی طراح، کد تجاری داخلی و بین المللی برای هر اثر صادر می‌شود و به طور کلی تمامی آثار برگزیده؛ مجوز فروش و عرضه در بخش تولید را خواهد گرفت.

افضلی مدیر بین الملل بنیاد ملی مدو لباس نمایشگاه آبان 91 برحمایت تولید کنندگان از طراحان داخلی تاکید کرد و گفت: طراحان توانایی تولیدی در جامعه را ندارند و این وظیفه تولدی کنندگان است ک با حمایت خود عرصه را برای توسعه صنعت پوشاک کشور فراهم کنند.

نظر شما
نظرات
Mohammad mohammadi
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
اين مدل كه زدين از زمان سلطان محمود غزنوي ميباشد كه متعلق به قوم هزاره كشور أفغانستان ميباشد
شما با اين كار فهماندين به همه كه واقعا فرهنگ ندارين و فقط بلدين فرهنگ كشورهاي ديگر را دزديده و به نامه خود كنيد