مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان:

تولیدات هنری با همکاری وزارت ارشاد در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۷:۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۹۰۳
تولیدات هنری با همکاری وزارت ارشاد در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد
امینی گفت: وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا تولیدات هنری مانند موسیقی، فیلم در حوزه ازدواج با همکاری وزارت ارشاد به‌صورت ویژه در سال آینده در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مسعود امینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات ابتدایی ما در حوزه ازدواج بحث ستاد ساماندهی استانی بود که تشکیل شد. در بعضی از استان‌ها استانداران و مسوولان در حال حاضر عضو کمیته ستاد ساماندهی ما هستند. عملکرد استان‌ها در حوزه طلاق و ازدواج به صورت جدی پیگیری کردیم. در این جشنواره استان‌هایی که در امر ازدواج بهترین عملکرد را داشته‌اند با حضور مسوولان تقدیر خواهند شد.

وی افزود: مسوولان استانی ما زوجین نمونه‌ای را که با رویکرد ازدواج آسان صورت گرفته از همه استان‌ها معرفی کردند و مقرر شده است که دستگاه‌های مانند وزارت علوم، نهاد رهبری و وزارت بهداشت از این افراد با رویکرد ازدواج آسان تجلیل کنیم.

امینی ادامه داد: با توجه به اینکه ستاد هفته ازدواج در سال‌های گذشته تشکیل می‌شد و بعد از مدتی به‌علت بی توجهی و بی‌مهری متوقف می‌شد امسال ستاد ملی ما موظف شده که ستاد هفته ازدواج را به صورت دایمی تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه وام و تسهیلات ازدواج جوانان اتفاق خوبی افتاد امسال برای نخستین بار مهمترین بانک در حوزه ازدواج تسهیلات را با بیشترین درصد پرداخت کرده است بانک مرکزی بوده است. آمار همه بانک‌ها در سامانه قرض الحسنه ازدواج که ذیل معاونت اقتصادی و مدیرکل امور اعتباری بانک مرکزی است وجود دارد. وزارت ورزش و جوانان سه بانک برتر در این امر را معرفی خواهد کرد.

در این سامانه تعداد مراجعه کنندگان به این پایگاه، وام های دریافتی و مقدار آن و دلایل دریافت وام در این سامانه عنوان شده است.

امینی اضافه کرد: نگرانی ما در حال حاضر این است که موضوع تسهیل ازدواج به دستگاه دیگری واگذار نشود وظیفه ما رصد بانک‌هایی است که در حال حاضر وام ازدواج می‌دهند و در نهایت اطلاع رسانی آن توسط وزارت ورزش به زوجین است تا به بانک‌های دیگر مراجعه نکنند.

وی در پایان اذعان کرد: ما به دنبال این هستیم که موثرترین مجموعه مردم نهاد را که به صورت خودجوش با برنامه ریزی در حوزه ازدواج به صورت جدی در جامعه دنبال می‌کنند را به‌عنوان کانون فعال ملی معرفی کنیم. قصد داریم تولیدات هنری مانند موسیقی، فیلم در حوزه ازدواج با همکاری وزارت ارشاد به‌صورت ویژه در سال آینده در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در پایان در ارتباط با آیین نامه تسهیل ازدواج که به دولت ارایه شده است، افزود: متولی آیین نامه تسهیل ازدواج سه وزارتخانه شامل وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی و راه و شهرسازی هستند که باید به این آیین نامه اقدامات لازم را انجام دهند تا سریع‌تر تحویل مجلس شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز