کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد

مدیریت مصرف از ضروریت‌های اسلام و سبک زندگی/ خانواده‌ها قناعت کنند

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۸۸۴
مدیریت مصرف از ضروریت‌های اسلام و سبک زندگی/ خانواده‌ها قناعت کنند
حجت السلام علی بنی صدر گفت: در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت شامل ابعاد مختلفی اعم از بعد اقتصادی، بعد فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و ... است.

حجت السلام علی بنی صدر کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا در ارتباط با اصلاح سبک زندگی و پیشروی به سمت سبک زندگی اسلامی – ایرانی اظهار داشت: علاوه به روز آوری متون اسلامی و استفاده کاربردی از آن در زندگی در ابتدا باید سراغ محورهای مرتبط با این موضوع رفت. در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت شامل ابعاد مختلفی اعم از بعد اقتصادی، بعد فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و ... است.

وی افزود: در بعد اقتصادی، قناعت و پرهیز از اصراف و تبذیر در خانواده‌ها بسیار مهم است برنامه اقتصادی یک خانواده باید به ترتیبی باشد که نه به سمت تبذیر رود نه سخت گیری پیش از اندازه را به همراه داشته باشد. محور مبنایی در بعد اقتصادی را باید میانه روی، اعتدال و قناعت قرار دهیم. این محور در هر دوره‌ای با توجه به شرایط آن زمان تعریف مناسبی دارد.

بنی صدر با تاکید بر اینکه قناعت در زمان امیر المومنین و پیامبر اسلام و سایر ائمه اطهار یک تعریف بارز و مشخصی داشته است و امروز هم همان تعریف وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مصادیق متفاوت است به طور مثال در زمان امام حسن عسگری فرش دستباف یا مبلمان نبوده است ولی دلیل منطقی نیست که به عنوان تمسک به سنت و اهل بیت از وسایل به روز و مدرن استفاده نکرد.

بنی صدر در پایان در ارتباط با اشاره به بعد تربیتی در خانواده‌ها، تصریح کرد: در بعد تربیتی ارتباطات زوجین با یکدیگر و با فرزندان در جهت رسیدن به بهترین سبک زندگی بسیار مهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز