مناظره بررسی علل بالا رفتن سن ازدواج/۴

نادر شدن وحدت و همدلی بین زوجین از عوارض تمدن امروز است

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۲۰:۴۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۰۱۲
نادر شدن وحدت و همدلی بین زوجین از عوارض تمدن امروز است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کاهش علاقه پدر و مادر به فرزندان، جانشین شدن هوس‌های سطحی به جای عشق و .... از عوارض تمدن امروز است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مناظره بررسی علل بالارفتن سن ازدواج جوانان که از شبکه 1 سیما در حال پخش است، گفت: لذا کشورهایی که به دنبال توسعه هستند بیش ترین تمرکز خود را روی نسل جوان سرمایه گذاری می کنند. جامعه ما هم باید دنباله رو همین شیوه باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن علاقه دو همسر را یکی از نشانه های وجود خداوند دانسته است، گفت: کلیسا نسبت به ازدواج بدبین است و فقط برای تولید نسل آن را مجاز می داند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ازدواج نقش تربیتی زیادی دارد و در اسلام یک نوع عبادت تلقی می شود که موجب تکامل زن و مرد می شود. این تکامل باعث می شود انسان از خود دوستی خارج شده و به سمت غیردوستی می‌رود.

مطهری سست شدن پایه خانواده، کاهش علاقه پدر و مادر به فرزندان، جانشین شدن هوس‌های سطحی به جای عشق، نادر شدن وحدت و همدلی بین زوجین را از عوارض تمدن امروز عنوان کرد.

وی با تاکید بر ایکه در خانواده های ایرانی عواطف انسانی، وحدت و یکدلی روحی در خانواده‌های ایرانی و اسلامی وجود دارد، گفت:  در غرب خانواده به مثابه یک شرکت تجاری است که سهام آن را با هم شریک می‌شوند و در سود آن با هم مشارکت دارند و عواطف انسانی در بین آنها کمتر تأثیرگذار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال برنامه که آیا مسائل فرهنگی در بالارفتن سن ازدواج موثر تر است یا مسائل اقتصادی گفت: من معتقدم علت اساسی افزایش سن ازدواج بیشتر فرهنگی است اگر چه انتخاب یکی از این دو بسیار مشکل است اما مسائل فرهنگی تأثیر بیشتری دارد

نظر شما