جدال با مرگ در سقوط از ارتفاع ۶ متری

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۲:۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۵۶۱
جدال با مرگ در سقوط از ارتفاع ۶ متری
کارگر ساختمانی 40 ساله پس از سقوط از ارتفاع 6 متری حین کار در یک ساختمان نیمه‌کاره، به‌طرز معجزه‌آسایی نجات یافت.

 به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا،«حبیب حسینقلی‌زاده»، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگویی اعلام کرد: صبح دیروز(سه‌شنبه 6 اسفندماه) به دنبال سقوط این کارگر حین کار در یک ساختمان نیمه کاره بر روی نخاله‌های ساختمانی و متعاقب آن بروز مشکلات قلبی و تنفسی، تکنیسین‌های پایگاه 202 تبریز موفق شدند با اقدامات احیایی، مصدوم را با علائم حیاتی به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل کنند.

وی با بیان اینکه هر سال حوادث مختلفی در اماکن در حال ساخت و یا مرمت برای کارگران ساختمانی اتفاق می‌افتد که سبب فوت و یا مصدومیت برای آنان می‌شود، گفت: عمده این حوادث به علت رعایت نکردن موازین ایمنی و فراهم نکردن محیطی ایمن از سوی پیمانکاران، مالکان و مهندسان ساختمان‌ها اتفاق می افتد.

براساس این گزارش و بر اساس آمارهای موجود بطور معمول بترتیب سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بیشترین علل مرگ بر اثر حوادث کار هستند. در کنار کم‌توجهی کارگران ساختمانی به استفاده از کلاه ایمنی و بستن کمربند در ارتفاعات، متأسفانه برای برخی کارفرمایان امنیت و حفظ جان کارگر در درجه‌ی دوم و انجام کار«به هر نحوی» در درجه نخست اهمیت است و بجای شعار «اول ایمنی بعد کار» اول کار را ترجیح می‌دهند بعد ایمنی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز