برگزاری دومین همایش بین المللی خلیج فارس در بوشهر

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۱۷۱۷
برگزاری دومین همایش بین المللی خلیج فارس در بوشهر
دومین همایش بین المللی خلیج فارس روز چهارشنبه باحضور پژوهشگران، استادان، دانشجویان ومسوولان در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر گشایش یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در آیین گشایش این همایش گفت: این همایش با عنوان چالش ها و فرصت ها به مدت دو روز از سوی این دانشگاه و شماری از سازمان­ها، ادارات و نهادهای استان بوشهر برگزار شده است.

یوسف قیصری افزود: از مجموع بیش از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه دومین همایش بین المللی خلیج فارس 128 مقاله توسط کمیته علمی داوری و پذیرفته شد.

وی اضافه کرد: از مقالات یادشده 48 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله نیز در قالب پوستر منتشر خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد واحد بوشهر گفت: دومین همایش بین المللی خلیج فارس درسه محور اصلی شامل محیط زیست ومنابع طبیعی، تاریخ فرهنگ روابط بین الملل و اقتصاد حقوق و جامعه شناسی برگزار می شود.

وی بیان کرد: هدف ازبرگزاری این همایش بررسی و ارایه نتایج تحقیقات در زمینه­های مختلف و مرتبط با خلیج فارس و تحکیم بیشتر حاکمیت ملی ایران اسلامی بر خلیج فارس است.

رییس دومین همایش بین المللی خلیج فارس اظهارکرد: جدای از اهمیت دیرین خلیج فارس در جهان و منطقه، ظرفیت­های موجود در دهه­های اخیر، این منطقه را به یکی از حساس ترین مناطق دنیا تبدیل کرده است.

قیصری گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن حدود یکهزارو 200 کیلومتر ساحل، بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد و نام آن را با نام خود در آمیخته و با برخورداری از ظرفیت­های بسیار مناسب از جمله زیست محیطی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و حقوقی جایگاه ویژه­ای در این منطقه داراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز