کاشت نهال به دست هنرمندان پیشکسوت

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۹:۵۰:۱۳
کد خبر: ۱۷۱۸۵۱
کاشت نهال به دست هنرمندان پیشکسوت
روابط عمومی محیط زیست استان تهران به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری،مراسم کاشت نهال به دست هنرمندان پیشکسوت کشور روزجمعه ۱۶اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا،درخت این جاندار بی‌زبان از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای آدمی است و نقش حیاتی در زندگی تمامی موجودات زنده به‌ویژه انسانها دارد. امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم‌تری در زندگی آدمی ایفا می‌کنند؛ درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای جامعه دارند.

چرا که به دلیل فعالیت کارخانجات صنعتی و نیز ازدیاد وسایط نقلیه عمومی و فعالیت روزانه در سطح شهرهای بزرگ از جمله تهران، آلاینده‌ها و گازهای مهلک و خطرناکی در هوای شهرها فزونی یافته و سلامت افراد را تهدید می‌کند. در اسلام نیز توجه خاص به درخت شده است، چراکه درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی، مظهر زندگی، باعث لطافت هوا و موجب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت است.

در ایران روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند«روز ‌درختکاری‌» است. این روز در چندین کشور دیگر هم با اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های نمادین گرامی داشته می‌شود. در کشورمان این مراسم توسط مسئولان امر سال‌هاست که با برنامه‌های متعدد آموزشی، اطلاع رسانی و با کاشت نهال همراه بوده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز از این امر مستثنی نبوده و امسال نیز اقدام به همکاری و مشارکت در این سنت حسنه کرده است همچنین به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری، مراسم کاشت نهال به‌دست هنرمندان پیشکسوت کشور روز جمعه ۱۶ اسفند ماه ساعت ۱۱ صبح در محل اراضی عباس آباد برگزار می‌شود.

مراسم درختکاری امسال با مشارکت ستاد محیط زیست شهرداری تهران، شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، خانه محیط زیست شرق تهران و انجمن تمدن سبز و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان، هنرمندان، تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد و دیگر آحاد مردم در بوستان نوروز برگزار خواهد شد.

نظر شما