ردپای بهار؛رئیس گروه توسعه بهداشت و ایمنی مدارساعلام کرد/۴۷

برنامه‌ آموزش‌وپرورش برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۴۱۱
برنامه‌ آموزش‌وپرورش برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال
مجیدارشادی:جوانان ۱۵تا ۱۹سال بیشترین آسیب‌‌را درچهارشنبه سوری می‌بینند،تلاش براین است که دراین حوادث دانش‌آموز آسیب نبیند وباحوادث خطرآفرین نیز مقابله شود.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا،مجید ارشادی در رابطه با تدابیر اتخاذ شده توسط آموزش و پرورش برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: ۳ دستورالعمل درخصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از اواسط شهریور سال ۹۲ با امضای وزیر آموزش و پرورش در تمام مدارس کشور توزیع شد.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا بستر مناسبی را برای استفاده از ظرفیت فرهنگیان به منظور کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال ایجاد کنیم و تاکید کرده‌ایم که عوامل خطرساز در داخل و خارج مدرسه مورد توجه قرار بگیرد. البته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در میان جامعه دانش آموزی نیاز به آموزش و ارتقاء فرهنگی دارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت اولیای مدرسه و خانواده‌ها این بستر را فراهم کرد.

** عمده آسیب‌های حوادث چهارشنبه آخر سال در محیط بیرون از مدرسه است

رئیس گروه توسعه بهداشت و ایمنی مدارس کشور با اشاره به اینکه بخش زیادی از آسیب‌ها به دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال در محیط بیرون از مدرسه است، گفت: دوره‌های آموزشی متعددی را برای پیشگیری از حوادث برگزار کرده‌ایم به گونه‌ای که تاکنون ۵ دوره آموزشی مرتبط با با بحث حوادث برای فرهنگیان برگزار کرده‌ایم.

ارشادی بیان کرد:‌بهترین رویکرد این است که دانش‌آموزان را در برابر حوادث آماده کنیم بنابراین طرح دادرس را اجرا کردیم . در حقیقت دادرس به معنای دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت است که در قالب آن به چند محور توجه کردیم که یکی از محورها ایمنی و اطفای حریق است.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس در سال گذشته در ۲هزار و ۵۰۰ مدرسه اجرا شد، افزود: امسال این طرح در سطح ۱۲ هزار مدرسه اجرا شد که دو محور اصلی این طرح به بحث آتش و نحوه مقابله با آن و ارتقای فرهنگ دانش آموزی در مقابله با حوادث می‌پردازد.

** استفاده از ظرفیت هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در جهت آموزش دانش‌آموزان

رئیس گروه توسعه بهداشت و ایمنی مدارس کشور عنوان کرد: هر سال در ایام مرتبط با پایان سال، بحث چهارشنبه سوری را به طور خاص در دستور کار قرار می‌دهیم و از ظرفیت استانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس استفاده می‌کنیم تا آموزش‌های لازم را در سطح مدارس به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

ارشادی ادامه داد: کارگروه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال و کاهش حوادث مدارس در سطح استان‌ها تشکیل می‌شود تا کمترین آسیب را در حوزه دانش‌آموزی داشته باشیم و در مدارس مهار آتش را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم و برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری در حوزه دانش‌آموزی از مشارکت فعال انجمن اولیا و مربیان بهره می بریم.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان بیشترین سهم را در حوادث چهارشنبه آخر سال دارند، افزود: از خانواده‌ها این انتظار وجود دارد که در این شب بیشتر همراه فرزندان خود باشند اما در سطح مدارس نیز ما ۲ تا ۳ هفته قبل از چهارشنبه آخر سال آموزش‌ها و هشدارهای لازم را در کلاس درس به دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم و تلاشمان بر این است که در این حوادث دانش‌آموز نه تنها آسیب نبیند بلکه در جهت مقابله با حوادث خطرآفرین نیز اقدام کند.

رئیس گروه توسعه بهداشت و ایمنی مدارس کشور ادامه داد: جوانان ۱۵ تا ۱۹ سال بیشترین آسیب‌‌ها را در چهارشنبه آخر سال می‌بینند بنابراین در تمام مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم آموزش‌های لازم را با هدف کاهش حوادث ارائه می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز