به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران برگزارشد:

بازدید دانشجویان غیرایرانی ازمواریث فرهنگی استان یزد

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۰۴:۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۷۶۴۲۴
بازدید دانشجویان غیرایرانی ازمواریث فرهنگی استان یزد
بازدید دانشجویان غیر ایرانی متاهل از مواریث طبیعی و تاریخی استان یزد به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا، بازدید دانشجویان غیر ایرانی متاهل از مواریث طبیعی و تاریخی ایران به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دراین سفر که به مدت سه روز برگزار می شود. حدود 200 نفرازدانشجویان غیر ایرانی از 10 کشور دنیا حضور دارند. شرکت کنندگان در این بازدید از دخمه و آتشکده زرتشتیان ، باغ دولت آباد ، مجموعه امیر چخماق، موزه آب ، مجموعه خان ، زندان اسکندر، خانه لاری ها و خانه تاریخی فاضلی ، کوچه آشتی کنان، مسجد جامع و بازار قدیم بازدید می کنند.

کویرنوردی و بازدید از جاذبه های گردشگری میبد از جمله، نارین فلعه، برج کبوتر خانه، یخچال ،چاپار خانه، کاروانسرای شاه عباس، کارگاه های سفالگری نیز از دیگر بخش های این سفر سه روزه است. 

لازم به ذکر است این سفر در راستای طرح جهان ایرانی و ایران جهانی(بازدید دانشجویان غیرایرانی از مواریث فرهنگی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی) صورت می گیرد. 

شایان ذکر است 28 هزار دانشجوی غیرایرانی شاغل در دانشگاه های کشور جامعه هدف این طرح هستند. برگزارکنندگان این اردوها می کوشند، دانشجویان غیر ایرانی را با دستاوردها فرهنگی کشور آشنا سازند تا آنها ضمن تحصیل در دانشگاه‌های کشور ازمواریث فرهنگی ودست آورد های انقلاب اسلامی آشنا شوند وپس از فارغ التحصیل شدن به عنوان سفیران صلح ایران اسلامی معرف فرهنگ ایرانی در کشورهای متبوع خود باشند.

گفتنی است ملیت بیشتر دانشجویان غیر ایرانی حاضر در این سفر را کشورهای بوسنی وهزگوین، آلبانی،فلسطین، لبنان ، سوریه ، عراق، افغانستان، تاجیکستان و سودان شکل می دهد. 
نظر شما