وزیر علوم:

ارائه تسهیلات به پژوهشگران آسان تر می‌شود

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۳:۴۷:۰۷
کد خبر: ۲۶۰۴۸۲
ارائه تسهیلات به پژوهشگران آسان تر می‌شود
به گفته وزیر علوم، ارائه تسهیلات به پژوهشگران آسان تر و بازپرداخت‌ها طولانی‌تر می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه کرسی‌های پژوهشی باید بر روی مسائل مهم کشور متمرکز شوند گفت: قرار است اصلاحاتی در زمینه ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد.

به گزارش برنا، دكترمحمد فرهادی در مراسم اعطای کرسی پژوهشی به دو استاد برجسته در زمینه‌های تکنولوژی پلاسما و پردازش سیگنال اظهار داشت :« قرار است اصلاحاتی در ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد که این موضوع در دستور کار قرار دارد.  این تسهیلات قرار است آسان‌تر و بازپرداخت آن طولانی‌تر شود. »

دكترفرهادی با اشاره افزایش پیشرفت‌های پزشکی از ابتدای انقلاب تاکنون ، افزود:« در اوایل انقلاب 300 میلیون دلار صرف اعزام بیمار به خارج از کشور می‌شد که این رقم در حال حاضر به 2 الی 3 میلیون دلار کاهش یافته است که این نشان‌دهنده پیشرفت حوزه پزشکی و متخصصان است. خوشبختانه به سمتی می‌رویم که بتوانیم از روش‌های علمی برای حل مشکلات استفاده کنیم. »

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد علم ایران تغییر می‌کند.

دكتر فرهادی با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی اعطای کرسی‌های پژوهشی متوقف شد، افزود: اکنون مجددا این اقدام شروع شده و کارکرد کرسی‌های پژوهشی باید در عرصه‌های مورد نیاز کشور همچون موضوع مدیریت آب مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: «اکنون رتبه علمی ایران یک رتبه افزایش یافته است که این افزایش رتبه براساس ISI و اسکوپوس اعلام می شود. همچنین در حال حاضر سهم تولیدات علمی ایران از علم دنیا با وجود یک درصد جمعیت، 1.54 درصد را به خود اختصاص داده است.  صاحبان کرسی‌های پژوهشی باید بر روی مسائل مورد نیاز کشور کار کنند تا به محصولات فناورانه دست یابند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز