عضو شورای راهبردی مركز پ‍‍ژوهش‌های مجلس:

مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و همت جهادی می‌طلبد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۸:۵۹:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۰۲۴
مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و همت جهادی می‌طلبد
یك عضو شورای راهبردی مركز پ‍‍ژوهش‌های مجلس گفت: «مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و همت جهادی می‌طلبد.»

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، اسداله عباسی با اشاره به موقعیت استراتژیك ایران در منطقه و تهدید مرزهای كشور در حوزه مواد مخدر، گفت: «علیرغم همه مشكلات در مرز و همسایگی با بزرگترین تولیدكننده مواد مخدر در جهان، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر عملكرد بسیار خوبی در زمینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به كشور داشته‌اند. »

وی ادامه داد: «با این حال و با وجود همه اقدامات انجام گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم. این موضوع نیازمند عزم ملی و همت جهادی است. همچنین لازم است جهت محقق شدن رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، همه دستگاه‌ها و مردم به میدان آیند و جهت پیشگیری از اعتیاد اقدامات لازم را انجام دهند.»
 
نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه باید همه دست به دست هم دهیم تا با این بلیه خانمانسوز مبارزه كنیم، تصریح كرد:« اعتیاد به مواد مخدر ریشه‌های مختلف و زیادی دارد كه باید ابتدا این ریشه‌ها را شناسایی و سپس جهت رفع آن اقدام كرد.»
 
این عضو شورای راهبردی مركز پ‍‍ژوهش‌های مجلس ضمن ابراز تاسف نسبت به این مساله كه در كلان شهری همچون تهران، در برخی نقاط و محله‌ها معتادان بی خانمان چهره شهر را مخدوش ساخته‌اند، گفت: «كسی به درستی پاسخگوی این مساله نیست. سازمان‌ها این معضل را به عهده یكدیگر می‌گذارند. در حالی كه باید این افراد را جمع‌آوری و نسبت به درمان آنها اقدام كرد. البته اقداماتی در این رابطه انجام گرفته ولی موثر نبوده و بازخوردهای لازم را نداشته است چراكه پس از مدتی دوباره از محل نگهداری رهایی یافته و سبب ایجاد مشكلات برای سایر شهروندان می‌شوند.»
 
عباسی اضافه كرد: «جلوگیری از عرضه مواد مخدر در سطح شهرها یكی از موضوعات مهم در پیشگیری از مصرف مواد مخدر است. مواد مخدر امروز به آسانی و گاهی با قیمت‌های ارزان در دسترس معتادان قرار می‌گیرند در حالی كه باید اقدامات وسیعی جهت مبارزه با عرضه مواد مخدر انجام گیرد. »

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینكه دشمنان نظام و انقلاب در خارج از مرزهای كشور برای جوانان و نوجوانان ما برنامه‌ریزی می‌كنند تا آنها را به انحطاط بكشانند، افزود: «جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با نقشه شوم دشمنان انقلاب باید با برنامه‌های فرهنگی مدون مانع از گرایش به مصرف مواد مخدر در كشور شد.»
 
عباسی با تاكید بر اینكه تنها با گذاشتن مسئولیت بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی از رسیدن به نقطه مطلوب فاصله می‌گیریم، گفت: «مباحث مربوط به اعتیاد و پیشگیری از آن باید در سطح وسیعی از كشور مطرح شود و آموزش‌ها نیز در این زمینه به روز شده و ارتقاء یابد. »

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر خوشبختانه نارسایی قانونی در مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، اظهار داشت: «در صورتی كه نیاز به تصویب قانون جدید یا اصلاح قانونی باشد، نمایندگان مجلس آمادگی لازم در این زمینه را دارند و حمایت‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند. »

عباسی تصریح كرد: «وزارت بهداشت، بهزیستی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید دوشادوش یكدیگر برای مبارزه با اعتیاد گام بردارند و حلقه فعالیت كسانی كه در زمینه تولید، توزیع و فروش مواد مخدر فعالیت می‌كنند را تنگ‌تر سازند. »

وی در پایان خاطر نشان کرد: «متولیان امور فرهنگی باید مصم‌تر، شرایط را به صورتی مهیا سازند که افراد جامعه به ویژه جوانان اوقات فراغت مناسبی را داشته باشند و این امر با توسعه پارک‌ها، برنامه‌های شاد در چارچوب فرهنگ اسلامی، توسعه فرهنگ کتابخوانی و آموزش مهارت های زندگی انجام شدنی است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز