رییس سازمان محیط زیست:

گزارشی از جابه جایی درختان نداریم

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۳۶:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۳۷
گزارشی از جابه جایی درختان نداریم
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گزارشی از جابه جایی درختان توسط شهرداری در پایتخت نداریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمدجواد محمدی زاده  در نشست خبری در پاسخ به سوال برنا درباره ارتقا سطح کیفی مناطق حفاظت شده در سال 90 اظهار داشت: با توجه به افزایش مناطق حفاظت شده تا پایان سال 90به 12درصد از مجموع مساحت کشوری با تامین 7هزار پست در این سازمان ساخت پاسگاه در مناطق حفاظت شده و ارتقاء تجهیزات در این سازمان نقص های موجود در این حوزه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: تامین نیروی انسانی بویژه ن محیط بان یکی از مهمترین نقص های سازمان به شمار می آمد که امیدواریم تا پایان سال 90نیروی انسانی مورد نیاز سازمان به طور کامل تامین شود.

محمدی زاده در ادامه با اشاره به کم توجهی به مباحث آموزشی در سازمان محیط زیست طی سالهای اخیر خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات سال 89 از میان 200مصوبه سفرهای استانی و صحن علنی دولت، پرداختن به مباحث آموزشی با اختصاص اعتبار 200میلیون تومانی به هر استان بوده است که بطور کلی در حوزه فرهنگسازی زیست محیطی 6میلیاردتومان منابع اختصاص یافت که این امر تاکنون بی سابقه بوده است.

معاون رییس جمهور درباره زیستگاه ببر مازندران تصریح کرد: به طور قطع استان مازندران زیستگاه اصلی ببر مازندران خواهد بود.اما در حال حاضر برخی در سطح کارشناسی بین منطقه میانکاله، دشت ناز و سمسکنده مردد هستند و دلیل اصلی احتمال انتقال زیستگاه ببر مازندران به منطقه دیگر آماده سازی میانکاله با وجود 200نفر صیاد مشغول به کار است. رفع این معارضین مشکل جدی سازمان برای انتقال زیستگاه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح جامع مدیریت مناطق که طی چندسال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی نشده بوده یکی از اولویت های سال 90سازمان است.

محمدی زاده در ادامه درباره سقوط بالگرد محیط زیست استان تهران در آخرین روزهای سال 89 گفت: براساس گزارش های اعلام شده این بالگرد همه مجوزهای قانونی خود را برای انجام عملیات و پرواز دریافت کرده است و براساس اطلاعات گزارش شده از سوی محیط زیست استان تهران خلبان این بالگرد استاد خلبان بوده است و بعد از انجام مانور 15دقیقه ای به دلیل نزدیک شدن زیاد به زمین مهار بالگرد از دست این خلبان خارج شده و منجر به سقوط آن شده است.

معاون رییس جمهور در پایان درباره قطع درختان در تهران گفت: دستگاه های انتقال درخت از سالها پیش از سوی شهرداری تهران که در آن زمان معاونت آن برعهده من بوده است، خریداری شد. این دستگاه ها بسیار مجهز بوده است اما در حال حاضر هیچ گزارشی از استفاده شهرداری از این دستگاه ها وجود ندارد.  آنچه ما شاهد هستیم قطع درختان است و آنها به مکانی دیگر منتقل نمی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز