گذشت زمان و بی‌توجهی اسناد و میراث دفاع مقدس را تهدید می‌کند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۵:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۶
گذشت زمان و بی‌توجهی اسناد و میراث دفاع مقدس را تهدید می‌کند
مدیرکل اسناد فرهنگی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر همه سازمان‌ها و مراکزی که اسناد ایثار گران را در اختیار دارند بایکدیگر همسو و هماهنگ نشوند، بی‌توجهی و گذشت زمان باعث از بین رفتن اسناد و مدارک ایثارگران و شهدا خواهد شد.

محبوب شهبازی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب اظهار داشت:اگر همه سازمان ها و مراکزی که اسناد ایثارگران را در اختیار دارند با یکدیگر همسو و هماهنگ باشند، می توان اسناد فرهنگی ایثار گران و تاریخ دفاع مقدس را از گزند تحریف و تخریب حفظ کرد و آرشیو ارزشمندی را به دست آیندگان رساند. 

مدیرکل اسناد فرهنگی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تعهداتی که سازمان ها نسبت به حفظ و ترویج اسناد ایثار گران دارند، خاطر نشان کرد :زمان به ضرر اسناد است زیرا میانگین سنی والدین شهدا 70سال بوده  و بسیاری از خاطرات دفاع مقدس در سینه ایثار گران و مادران و پدران شهدا نهفته شده است و متاسفانه با فوت آنها احتمال تخریب اسناد افزایش می یابد.

این مقام مسئول اذعان داشت: میانگین عمر اسناد ایثارگران 24سال است و بر این اساس می توان گفت میراث دفاع مقدس در معرض نابودی قرار دارد. در حال حاضر بسیاری از جانبازان 70درصد نیز در صف پیوستن به خیل شهدا هستند.

مدیرکل اسناد فرهنگی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان افزود: بسیاری از رزمندگان و آزادگان با شرایط بدی که در اردوگاه های اسارتی عراق داشتند کنار آمدند و به خاطر دین و میهن اسلامی از پا ننشستند. آیا مادر قبال این عزیزان مسئول نیستیم؟ سازمان ها و مراکز مربوطه باید گردآوری و ثبت و ضبط این اسناد را در اولویت کار خود قرار دهند چرا که شاید چند سال دیگر خیلی دیر شده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز