وزیربهداشت خبر داد

اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی برای اجرای فاز اول غربالگری سرطان

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۵۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۲
اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی برای اجرای فاز اول غربالگری سرطان
وزیر بهداشت و درمان از اختصاص 110 میلیارد ریال بودجه برای اجرای فاز اول غربالگری سرطان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح بخش ICU و VIP  در بیمارستان سینا اظهار داشت: افتتاح این دو بخش کمک قابل توجهی به  بخش های دیگر این بیمارستان خواهد کرد و از همه مهمتر می تواند نقش به سزایی در تاسیس و راه اندازی مراکز توریسم درمانی در بیمارستان های دولتی داشته باشد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر 15 نفر در بخش VIP بستری هستند که بسیاری از آنها از کشور های همسایه و مجاور  برای درمان به ایران آمده اند. 

دستجردی افزود: از ابتدای سال تاکنون 400 تخت ویژه به تعداد تخت های بیمارستان های تهران اضافه شده است. این در حالی است که کل کشور نیازمند 2 الی 3 هزار تخت ویژه است.


بیشترین تخت ICU صرف افراد تصادفی می شوند
بیشترین تخت های ویژه بیمارستان های کشور را بیماران تصادفی تشکیل می دهند بنابراین اگر تعداد تصادفات در کشور کاهش یابد وضعیت بخش ها بهتر شده و نیازی به اضافه کردن تخت ها و بخش های جدید نیست.



بدهی300 میلیارد تومانی سازمان های بیمه گران به وزارت بهداشت
وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت پرداخت‌های بیمه‌ها بهتر شده است و با پیگیری های معاونت درمان وزارت بهداشت ما توانسته ایم بسیاری از بدهی را وصول کنیم. این در حالی است که بیمه حدود 300 میلیارد تومان با توجه به ماده 92 که همان موارد انتقال به مراکز درمانی به دلیل تصادف و ابتلا به تروما ها است به وزارت بهداشت بدهکار است زیرا این افراد در بیمارستان ها به صورت رایگان مداوا می شوند.



گروه‌های پرخطر برای تزریق واكسن آنفلوآنزا اقدام كنند
دستجردی درباره شیوع آنفلوآنزا فصلی نیز گفت: افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان، كودكان، زنان باردار و افرادی كه دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید هرساله با شروع فصل سرما اقدام به تزریق واکسن کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در روند درمان آنفلوآنزای فصلی نیاز به استراحت و رعایت توصیه های بهداشتی است. باید توجه داشت که ابتلا به این بیماری آمار مرگ ومیر را در میان افراد افزایش می دهد. 



اختصاص 110 میلیارد ریال بودجه برای اجرای فاز اول غربالگری سرطان
وی ادامه داد:معاونت راهبردی ریاست جمهوری  110 میلیارد ریال بودجه برای اجرای فاز اول غربالگری سرطان اختصاص داده است و هر زمانی که این بودجه در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد غربالگری اجرا خواهد شد.
دستجردی گفت: همچنین تعدادی دستگاه ماموگرافی موبایل(سیار) برای نقاط محروم کشور تهیه شده است تا ماموگرافی در تمامی نقاط انجام شده است.


آزمون استخدام پرستاران 6 اسفند برگزار می‌شود
وزیر بهداشت افزود: كاهش ساعت كار پرستاران در مسیر خود قرار گرفته و ظرفیت‌های استخدامی به تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی اعلام شده است. آزمون استخدام پرستاران 6 اسفند برگزار می شود.
 
دستجردی در خاتمه اظهار داشت: تمامی متقاضیان در گروه‌های پرستاری در این آزمون می توانند ثبت‌نام كنند كه اگر این استخدام انجام شود ساعت كاری برای این قشر کاهش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز