معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو اعلام كرد

۱۰۰ میلیون دلار ارزش صادرات دارویی كشور

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۱:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۳
۱۰۰ میلیون دلار ارزش صادرات دارویی كشور
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت:‌ دارو و مواد اولیه داروهای ساخته شده در كشور حدود 100 میلیون دلار است.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا احمد شیبانی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر واردات داروهای ساخته شده 600 میلیون دلار است كه با همكاری سندیكای دارویی ایران انواع داروهای وارداتی در كشور تولید شود.

وی افزود: برنامه های زیادی برای افزایش صادرات دارو در نظر گرفته ایم كه در این راستا ابتدا باید شركت های داروسازی،‌دارو ها را با مستندات كامل ثبت كرده و با تأمین بازار داخلی بخش صادرات را نیز گسترش دهند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی برای صاردات،‌ تسهیلاتی را در نظر گرفته تا داروهای تولید شده در كشور را با كیفیت بالا و بسته بندی های جدید، در بازار های جهانی عرضه كند. 

شیبانی در خصوص 372 قلم دارو كه قرار بود تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، ابراز داشت: قرار است كه این تعداد قلم دارو در كمیسیون اجتماعی دولت مطرح شود و در دستور كار قرار دارد كه در اینده ای نزدیك، نتایج آن اعلام می شود.

وی درباره یارانه داروها نیز با بیان این كه یارانه داروها همچنان وجود دارد و از سال گذشته نیز یك درصد افزایش داشته است، گفت: داروهای مربوط به بیماران خاص، MS ، هموفیلی و دیابت باید از یارانه های دارویی استفاده كنند.
نظر شما