توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۵۴
توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد
توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی كننده‌ای برخوردار است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،مسعود كیمیاگر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اكسیدان هاست كه این مواد مغذی باعث می شوند توت فرنگی به عنوان یك جایگزین شیرین ، باعث افزایش سلامت قلب، كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در كل ارتقاء سلامتی بدن شود.

وی با اشاره به این كه توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است،‌ افزود:‌ یك واحد توت فرنگی معادل ۸ عدد است كه ۵۰ كالری انرژی دارد و دریافت روزانه یك واحد توت فرنگی فشار خون بالا را كاهش می دهد .

این متخصص تغذیه گفت: توت فرنگی به عنوان یك جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، كاهش بیماری های قلبی عروقی و همچنین كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در كل ارتقاء سلامتی بدن می شود.

وی با اشاره به دارا بودن مقادیر كافی كلسیم و فسفر در توت فرنگی توصیه كرد: كودكان و نوجوانان می توانند از این میوه استفاده كنند زیرا در استحكام، رشد و نمو دندان ها و ترمیم شكستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.

كیمیاگر تصریح كرد: توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا كمك زیادی می‌كند و به علت داشتن ویتامین B در كاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

وی درباره شستن این میوه گفت:‌ توت فرنگی به علت تماس مستقیم با خاك، باید با دقت شسته شود و بهتر است با فشار آب آلودگی را از روی این میوه پاك كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز