ویزیت ۱۶۰۰ بیمار محروم و ۳۱ عمل جراحی در مناطق محروم

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۱۰
ویزیت ۱۶۰۰ بیمار محروم و ۳۱ عمل جراحی در مناطق محروم
به گفته دبیر مجمع درمانگران داوطلب نخستین گروه متخصصان داوطلب توانسته‌اند به 1600 بیمار محروم خدمات تخصصی ارایه و 31 عمل جراحی بیماران نیازمند به‌طور رایگان انجام دهند.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا، داریوش طاهرخانی با بیان این مطلب، گفت: بخش بازفت استان چهارمحال و بختیاری از جمله مناطق کم برخوردار کشور از حیث بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی عمومی است و از بسیار از خدمات تخصصی حوزه سلامت نیز بی‌بهره است.

وی افزود: این منطقه جمعیت روستایی و کوچ نشین قابل توجهی دارد که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی خاص آن، از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی محروم مانده‌اند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، با اشاره به ارایه خدمات تخصصی توسط اولین گروه از متخصصان داوطلب سازمان نظام پزشکی در این منطقه، اظهار کرد: گروهی از متخصصان رشته‌های مختلف بصورت بی‌وقفه از ساعت 8 صبح الی 19 طی روزهای 11 تا 15 خردادماه، توانستند به بیش از 1597 بیمار محروم روستایی و عشایر بخش بازفت خدمات تخصصی ارایه کند.

وی افزود: همچنین در این مدت با برپایی یک بیمارستان صحرایی، 31 نفر از بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر طاهرخانی، خاطرنشان کرد: ارایه خدمات تخصصی به بیماران مناطق محروم با این وسعت، برای اولین بار توسط سازمان نظام پزشکی صورت گرفت و خوشبختانه بدون هیچ مشکل یا وقفه‌ای توانست در دستیابی به اهداف خود موفق باشد.

وی اضافه کرد: قطعاً از تجربیات و ارزیابی‌های ارایه خدمات تخصصی در منطقه بازفت بعنوان یک فرصت بهبود، برای تقویت هر چه بیشتر طرح مدد محرومان در سایر نقاط کشور استفاده خواهد شد.

دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی، در پایان از همکاری و مساعدت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، بویژه سازمان نظام پزشکی این استان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، اولین گروه از متخصصان درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی از 11 تا 15 خردادماه با استقرار در بخش بازفت استان چهارمحال و بختیاری به بیماران محروم خدمات تخصصی رایگان ارایه نمودند. پیش از آنها نیز گروهی از پزشکان عمومی از سوم خردادماه سال جاری به ویزیت و غربالگری بیماران پرداخته بودند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز