مجری طرح آنژی پارس اعلام کرد

پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم برای صادرات آنژی پارس

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۵
پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم برای صادرات آنژی پارس
مجری طرح آنژی پارس گفت: مشکلات تولید و توزیع داروی آنژی پارس برطرف شده و روند اخذ مجوزهای لازم برای صادرات آن نیز در جریان است.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، کامران معتمدی در جمع خبرنگاران درباره داروی آنژی پارس اظهار داشت: بعد از فقدان 10ماهه داروی آنژی پارس در بازار دارویی، شرکت تولید کننده این دارو در مهرماه توانست 5هزار پکیج یک سومی را وارد بازار کند؛ این در حالی است که در آبان ماه این دارو به تولید انبوه رسید و برای توزیع سراسری برنامه ریزی شد.

مجری طرح آنژی پارس ادامه داد: بحث تولید، توزیع و پخش داروی آنژی پارس به دلیل نوترکیب بودن دارو ازضعف هایی برخوردار بود که مهمترین ضعف آن نبود تناوب دارویی در تولید و بسته بندی است که سبب شده بود بیماران برای خرید با مشکل روبرو شوند. همچنین شبکه توزیع تمایلی به توزیع داروهای گران قیمت نداشت. این در حالی است که طی این مدت داروی آنژی پارس کارایی و تاثیر خود را نشان داد.

معتمدی خاطر نشان کرد: برنامه معرفی آنژی پارس در استان های مختلف بزودی به اجرا درمی آید و این دارو در سه سال آینده پوشش سراسری خواهد یافت. همچنین تا6ماه آینده شبکه کشوری که شامل مرکز اطلاع رسانی است ایجاد خواهد شد تا دارو در کوتاه ترین زمان توزیع و در چرخه درمان قرار گیرد.

 مجری طرح آنژی پارس اظهار داشت: در حال حاضر مشغول تبادل اطلاعات با اتحادیه اروپا هستیم تا بتوان بازار این دارو را در کشورهای اروپایی نیز فراهم کرد. در حال حاضر مطالعات کارآزمایی آنژی پارس در کشورهای اتریش، یونان و سه کشور دیگر اروپایی در حال انجام است.


معتمدی ادامه داد:  انجام کارآزمایی بالینی داروی آنژی پارس در کشورهای سوریه و لبنان تا ماه آینده به پایان می رسد و پس از آن امکان صدور دارو به این کشورها فراهم خواهد شد.


وی در ادامه گفت: پروتکل درمانی این دارو 45روزه است؛ این در حالی است که به دلیل گران بودن قیمت دارو تصمیم بر این گرفته شده که دارو به صورت پکیج یک سومی تولید شود. تولید به این صورت سبب شد تا قیمت این دارو با کاهش 20درصدی روبرو شود.

مجری طرح آنژی پارس در خاتمه در خصوص بیمه داروی آنژی پارس گفت: پروتکل درمانی این دارو از وزارت بهداشت به وزارت رفاه ارسال شده و در حال حاضر در وزارت رفاه در حال بررسی است.

نظر شما