فرمانده پلیس راه کشور:

تصادفات رانندگی سالانه ۳۰۰هزار کشته و مجروح دارد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۶:۲۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۹
تصادفات رانندگی سالانه ۳۰۰هزار کشته و مجروح دارد
فرمانده پلیس راه کشور گفت: تصادفات رانندگی در کشور سالانه 300هزار کشته و مجروح برجای می گذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سردار محسن بیگی در طرح توسعه وتقویت امداد و نجات جاده ای هلال احمر با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در کشور گفت: به گمان برخی افراد تصادفات جاده ای رو به افزایش است؛ در حالی که این امر واقعیت ندارد و بیان این مطالب باعث اشتباه در تصمیم گیری ها می شود. 

وی ادامه داد:سالانه یک و نیم میلیون خودروی نوشماره به کشور وارد می شوند و یک میلیون و 400هزار نفر گواهینامه جدید می گیرند که براین اساس باید انتظار داشته باشیم تصادفات در مقایسه با سالهای گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به این که پلیس به دنبال نفی یابزرگنمایی تصادفات برای حساس سازی دیگران نیست گفت: سالانه 24هزار نفر در تصادفات رانندگی فوت می کنند که همین امر باعث شده است ایران پنجمین کشور دنیا از نظر تعداد تصادفات فوتی و جرحی باشد.

فرمانده پلیس راه کشور خواستار توجه به ایمنی و آموزش شد و تاکیدکرد: باید آموزش های لازم را در نظر بگیریم تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.49درصد فوت شدگان حوادث رانندگی در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و 51درصد در راه انتقال یا درمراکز درمانی فوت کرده اند.
 
به گفته بیگی، با امداد رسانی های بموقع می توانیم 20درصد تلفات را کاهش دهیم.این در حالی است که 37 درصد کشته شدگان به علت وارد شدن ضربه به سر و خونریزی جان خود را از دست داده اند.

بیگی در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه با توجه به میزان افزایش خودروها و رانندگان جدید، تلفات کاهش یافته است، اما براساس آمار این تلفات کاهش چندانی نداشته و رسانه ها و مسئولان تنها به آمار ارائه شده توجه می کنند.

نظر شما