رییس جمعیت هلال احمر خبرداد

افزایش ۱۹۱ درصدی خودروهای نجات در طرح امداد زمستانی

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۶:۲۸:۰۰
کد خبر: ۶۲۲
افزایش ۱۹۱ درصدی خودروهای نجات در طرح امداد زمستانی
رییس جمعیت هلال احمر گفت:با اجرای طرح توسعه و تقویت امداد و نجات خودروهای نجات 191درصد افزایش یافت.
  به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، ابوالحسن فقیه در مراسم اجرای طرح توسعه و تقویت امداد و نجات جاده ای هلال احمر با اشاره به زلزله پنجم دی بم گفت: امیدواریم نهادها و دستگاه ها با استفاده از تجهیزات و برگزاری مانورها به سطح آمادگی قابل قبول برسند و با تجهیز علمی و عملی نیروها دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

وی افزود : در زلزله جنوب کرمان سازمان امداد و نجات بخوبی مناطق زلزله زده را با توجه به پراکندگی روستاها پوشش داد و توانستیم در 12ساعت اولیه حادثه کار اسکان اضطراری را انجام دهیم.

فقیه  ادامه داد: به غیر از حوادث طبیعی، جاده های کشور حادثه خیز بوده و حجم زیادی از مرگ و میر را به خود اختصاص دادند که این امر توجه به مسائل امداد و نجات را دو چندان می کند.باید آمادگی بیشتری برای امداد در جاده ها داشته باشیم تا هرچه زودتر میزان تلفات کاهش یابد.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با آمادگی نیروی انسانی و افزایش امکانات امسال تعداد پایگاه ها ،آمبولانس ها و خودروی نجات افزایش چشم گیری یافته است، طی برنامه امروز 153دستگاه آمبولانس، 57 تویوتا، 140موتور سیکلت، 29 دستگاه ون و 167دوربین چشمی و 13دستگاه اکسیژن ساز به طرح امداد و نجات افزوده شد.

وی تاکید کرد : هم اکنون500پایگاه مشغول امدادرسانی در جاده ها هستند که تعداد آمبولانس ها صددرصد، خودروی نجات 191درصد و امدادگر صددرصد رشد داشته است.قبل از پایان سال نیز تجهیزات پایگاه ها به بیش از 2برابر افزایش می یابد. 

فقیه در پایان گفت: امسال به بیش از 80درصد آمادگی دست خواهیم یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز