مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر

گسترش رشته های اعتیاد پژوهی در دانشگاه های کشور

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۲۴:۲۲
کد خبر: ۶۳۰۱۶
گسترش رشته های اعتیاد پژوهی در دانشگاه های کشور
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیگیری ها و رایزنی های مختلف برای راه اندازی و گسترش رشته های اعتیاد پژوهی در دانشگاه های کشور در حال انجام است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، امیرحسین یاوری با بیان این مطلب افزود: سعی داریم با بهره گیری از امکانات دانشگاه های کشور، رشته هایی در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا، مرتبط با موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد (درمان، پیشگیری و مقابله با عرضه) طراحی و راه اندازی شود. 

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر  ادامه داد: این رشته ها با هدف تربیت نیروی متخصص آشنا با علم روز دنیا برای فعالیت در حوزه های پیشگیری و درمان اعتیاد، راه اندازی خواهد شد.

یاوری افزود: تربیت این نیروهای متخصص باعث می شود، جهت و مسیر فعالیت ها از حالت تجربی و سلیقه ای به سمت فعالیت های استاندارد، تولید دانش و ایجاد کرسی های تخصصی علم پروری هدایت شود.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند راه اندازی رشته های اعتیاد پژوهی از سال 87 آغاز شد اما در ابتدا دانشگاه ها رغبتی برای راه اندازی این رشته ها از خود نشان نمی دادند.

یاوری افزود: اما خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، هم اکنون 18 نفر از پزشکان فعال در حوزه درمان اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این رشته ها مشغول به تحصیل بوده و بزودی فارغ التحصیل می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان در آزمون دکترای سال جاری در رشته اعتیاد پژوهی با گرایش مددکاری اجتماعی دانشجو می پذیرد، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) نیز برای رشته اعتیاد پژوهی با گرایش پژوهش و درمان اعتیاد، در مقطع دکترا پنج دانشجو می پذیرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال رایزنی با دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس و راه اندازی رشته های مختلف در مقطع کاردانی تا دکترا در حوزه اعتیاد هستیم که موافقت های داخلی آن نیز کسب شده است.

یاوری افزود: همچنین در حال رایزنی برای راه اندازی و تاسیس دوره دکترای مطالعات اعتیاد در دانشگاه علامه طباطبایی هستیم ضمن اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی رشته اعتیاد راه اندازی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز