رییس موسسه کهریزک خبر داد:

هزینه سال گذشته کهریزک ۱۶ میلیارد تومان بوه است

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۳۰۲۹
هزینه سال گذشته کهریزک ۱۶ میلیارد تومان بوه است
رییس موسسه کهریزک گفت: موسسه و آسایشگاه کهریزک سال گذشته 16 میلیارد تومان هزینه داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا حسن احمدی رییس موسسه کهریزک در نشست مطبوعاتی در محل موسسه کهریزک افزود:84 درصد از هزینه های موسسه و آسایشگاه کهریزک از طریق کمک های مردمی و 16 درصد از طریق سازمان های دولتی تامین می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه کهریزک ماهیانه بین 700 تا 900 هزار تومان برآورد می شود که این رقم با توجه به سن و نوع معلولیت و بیماری مددجویان متغیر است.

احمدی همچنین با اشاره به هزینه های سالانه موسسه کهریزک خاطرنشان کرد:سال گذشته رقمی حدود 16 میلیارد تومان در بخش های عمرانی و خدماتی موسسه کهریزک هزینه شده است.

رییس موسسه کهریزک یادآور شد:در حال حاضر 1750 معلول و سالمند در آسایشگاه کهریزک زندگی می کنن و 842 نفر در بخش های مختلف این آسایشگاه به مددجویان خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: موسسه کهریزک 150 هزار عضو دائم دارد و در کشورهای کالیفرنیا،تورنتو،لندن و پاریس نمایندگی های این موسسه فعال هستند.
 
کهریزک افراد بالای 18 سال را پذیرش می کند

همچنین در این نشست محمد رضا صوفی نژاد مدیر موسسه کهریزک با اشاره به اینکه این آسایشگاه محل زندگی افراد مددجو است نه تنها محلی برای زنده ماندن، تصریح کرد:در کهریزک ما افراد بالای 18 سال را پذیرش می کنیم که این افراد باید بیکس و فقیر باشند.

وی در ادامه به امکانات و برنامه های آسایشگاه برای مجویان اشاره و خاطرنشان کرد:این افراد از باشگاه ورزشی برای فعالیت بدنی برخوردارند،در کلاس های درسی که معلمان داوطلب دار شرکت می کنند،آموزش های فنی حرفه ای می بینند تا تانمند شوند و از لحاظ جسمی نیز از طریق متخصصان حاضر در آسایشگاه مورد معاینه قرار می گیرند.
صوفی نژاد هزینه سال گذشته آسایشگاه کهریزک را رقمی بالغ بر 5/13میلیارد تومان دانست و تصریح کرد:در حالی که هر مددجو رقمی بالغ بر 700 تا 900 هزار تومان به طور ماهیانه هزینه دارد ،بهزیستی 120 هزار تومان و کمیته امداد 35 هزار تومان برای هر مدجو به کهریزک پرداخت می کند .

نظر شما