سخنگوی شورای شهر تهران:

نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس هفته آینده اعلام می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۶
نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس هفته آینده اعلام می‌شود
سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که تا زمان ابلاغ نرخ جدید تاکسی‌ها از سوی شورا هرگونه افزایش کرایه تاکسی از سوی رانندگان تخلف به حساب آمده و سازمان تاکسیرانی باید با آنها برخورد کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: روز گذشته طرح 2 فوریتی اعلام نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس شرکت های واحد به شورا ارائه شد و با توجه به اینکه کمیسیون های مختلف فرصت لازم را برای بررسی نداشته اند، شورا حداکثر تا هفته آینده نرخ های جدید تاکسی و اتوبوس های بلیتی را اعلام خواهد کرد.


وی با اشاره به این موضوع که در جلسه امروز شورا شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک نیز حضور داشتند، افزود: پیشنهاد استانداری افزایش حداکثر 15 درصد است و شورا نیز تصمیم به همکاری حداکثری با استانداری دارد.


به گفته دانشجو، تأثیر هدفمند شدن یارانه‌ها بر حمل و نقل عمومی طی 2 فوریت بررسی شد که در این بررسی جنبه‌های مختلف موضوع مورد تأکید قرار گرفت. همچنین سازمان تاکسیرانی پیشنهاد مکتوب خود را در مورد خطوط مختلف تاکسی‌ها به شورا ارسال کرد که برای بررسی به کمیسیون‌های شورا ابلاغ شد.


وی ادامه داد: در جلسه امروز مصوب شد نمایندگانی از شورا متشکل از مرتضی طلایی، چمران و سخنگوی شورا طی جلسه‌ای با فرمانداری میزان افزایش نرخ تاکسی‌ها را بررسی کنند.


سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه تأکید شهرداری و شورا همکاری با ستاد هدفمند کردن یارانه هاست، تصریح کرد: امشب اعضای شورای شهر و استانداری جلسه ای خواهند داشت که براساس قانون نرخ حمل و نقل عمومی در شهرها مصوبه شورای شهر را می‌طلبد.


وی از رانندگان تاکسی درخواست کرد همکاری لازم را با شهروندان تا زمان اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی داشته باشند.


این عضو شورای شهر درباره شکایت شهروندان و تخلفات رانندگان تاکسی توضیح داد: شکایت‌ بیشتر شهروندان از افزایش حمل و نقل درباره مسافربرهای شخصی است که نه شورا و نه شهرداری مسافربرهای شخصی را به رسمیت نمی‌شناسد و از زحمت‌کشان راهنمایی و رانندگی انتظار داریم با همکاری بیشتر اجازه ورود مسافرکش‌های شخصی به حوزه حمل و نقل عمومی را ندهند.


وی افزود: برخی از تاکسی‌ها نیز تخلف هایی را  انجام دادند که اگر قبل از ابلاغ قانونی این گونه افزایش‌ها مشاهده شود، برخوردهای جدی با رانندگان متخلف انجام می‌شود.


سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه برای همکاری با رانندگان تاکسی بسته‌های پیشنهادی برای ارائه به استانداری تهیه شده، گفت: یکی از پیشنهادات در مورد هزینه‌های سوخت تخصیص سوبسیدهایی به صورت پرداخت مستقیم برای تأمین قطعات خودرو، لاستیک و ... است تا به این وسیله پیشنهاد 15 درصدی استانداری نزدیک شویم.


دانشجو با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری انگیزه بالایی درباره همکاری با دولت در زمینه اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها دارد، اظهار داشت: حمایت‌هایی که در زمینه سوخت می‌شود، ویژه حمل و نقل عمومی است و اراده بر هدفمند کردن یارانه‌هاست نه حذف آنها.


وی با اشاره به افزایش نرخ هزینه‌های خدمات شهری با افزایش هزینه سوخت تأکید کرد: این نکته‌ای بود که شهردار تهران نیز در جلسه امروز شورای شهر در رابطه با آن ابراز نگرانی کرد، زیرا در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها نرخ سوخت پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری بسیار افزایش پیدا می‌کند که این فاصله هزینه‌ها نیازمند حمایت است.


دانشجو ادامه داد: همچنین در حوزه مترو با توجه به اینکه هزینه های برق مترو بسیار زیاد است، باید تدابیر لازم اندیشیده شود. در این زمینه تلاش شده تا پایان امسال هیچگونه تغییری در نرخ بلیت‌های مترو اعمال نشود، اما مصرف برق مترو بسیار بالاست و اگر قرار باشد برق مترو بدون حمایت‌های دولتی تأمین شود به اجبار بخشی از این افزایش سبب تغییر در نرخ بلیت‌ها می‌شود که این موضوع را در تعیین نرخ بلیت مترو در شورای شهر برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم، هزینه مابه‌التفاوت این تغییر تأثیر روی قیمت بلیت مترو دارد که برآورد ما در حدود 340 تومان است.


سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه به زودی لایحه بودجه سال 90 شهرداری به شورا ارایه می‌شود، گفت: از مدت‌ها قبل این لایحه در حال بررسی بود و ملاحظات جدید و بحث هدفمند شدن یارانه‌ها نیز در آن دیده شده است. همچنین ما از شهرداری خواسته‌ایم برای بررسی بهتر این لایحه را هرچه زودتر به شورا ارایه کند و شهرداری نیز اعلام آمادگی کرده که بخش عمده لایحه بودجه را برای بررسی به شورای شهر تقدیم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز