رییس دفتر رییس جمهور:

کشورهای اسلامی باید پرچم صلح جهانی را به اهتزاز در آورند

۱۳۸۹/۰۹/۰۹ - ۱۶:۰۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۸
کشورهای اسلامی باید پرچم صلح جهانی را به اهتزاز در آورند
رییس دفتر رییس جمهور گفت: کشورهای اسلامی به مدد جمعیت و سرزمین‌های غنی و توانمندی‌های سیاسی- اقتصادی و فرهنگی خود می‌توانند در راستای صلح جهانی گام بردارند و باید پرچم صلح جهانی را به اهتزاز دراورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، رییس دفتر رییس جمهور در هفتمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی گفت: اگرچه جامعه بشری با امید، هزاره سوم را آغاز کرد و نام آن را دهه صلح گذاشت، اما متاسفانه در پایان این دهه باید بگوییم دهه گذشته دهه صلح نبود و شاید یکی از دهه های پر ستیز برای جامعه بشری به ویژه کشورهای اسلامی بود.

 
اسفندیار رحیم مشایی افزود: این امر نشان می دهد مدیریت امروز قادر به اداره جامعه جهانی نیست و مدیران توان اداره امور را ندارند.

 
وی ادامه داد: ما در آستانه دهه دوم نمی دانیم این دهه را چه نامگذاری کنیم. آیا باید همچنان دهه آینده را نیز به نام صلح نام گذاری کنیم؟

 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه صلح مهم‌ترین نیاز بشر امروز است، گفت: در عمل این خواسته برای محقق شدن مدیریت نمی شود و آنها که بیشترین نقش را در راهبری جهان بر عهده دارند، خود بیشتر آتش افروز هستند.

 
مشایی ادامه داد: تحقق مدیریت مشترک جهانی که لازمه صلح است، نیازمندساز و کارهایی است.

 
وی ادامه داد: دولت های ملی باید برای نقش آفرینی بین المللی اجازه و فرصت داشته باشند و بتوانند به صورت عادلانه ای در صحنه جهانی حضور یابند.

 
وی ادامه داد: برای این که دولت ها فرصت یابند، باید پشتوانه عظیم ملت ها را با خود داشته باشند.

 
رییس دفتر رییس جمهور افزود: همبستگی مردم بزرگ‌ترین پشتوانه است تا سران کشورها جسارت لازم برای مطالبه حق خود در سرنوشت جهانی را پیدا کنند.

 
وی در ادامه یکی از راه های دستیابی به تعامل و صلح را گردشگری دانست و گفت: گردشگری باعث می شود مردم جهان بدون واسطه با یکدیگر تعامل برقرار کنند.

 
مشایی درباره ظرفیت کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: امروز زمانه جداکردن جوامع بشری از یکدیگر نیست و هر اقدامی که بر این اساس باشد، به هر نامی حتی اسلام خطاست.

 
وی با اشاره به اینکه هدف سازمان کنفرانس اسلامی استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های کشورهای اسلامی است، گفت: کشورهای اسلامی به مدد جمعیت و سرزمین های غنی و توانمندی های سیاسی- اقتصادی و فرهنگی خود می توانند در راستای صلح جهانی گام بردارند و کشورهای مسلمان باید پرچم صلح جهانی را به اهتزاز در اورند.

 
وی با اشاره به اینکه امروز بحران اقتصادی به‌وضوح احساس می شود، چراکه با نیازهای اولیه و ملموس انسان سر و کار دارد، افزود: بحران امنیت و سیاست، عمیق‌تر از بحران اقتصاد بوده و شاید عمیق‌تر از آنها، بحران فرهنگ و اندیشه آزادی‌بخش است.

 
به گفته مشایی گردشگری نقش مهمی در صحنه جهانی و توسعه صلح و تقویت امنیت جهانی دارد؛ چراکه بسیاری از دشمنی ها ناشی از عدم شناخت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز