معاون عمرانی وزیر كشور خبر داد

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۵۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۸
پرداخت ۴۶ میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو
حمیدرضا ارشاد منش، از پرداخت 46 میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو و پرداخت تسهیلات به رانندگان حمل و نقل روستایی و حمل و نقل دریایی خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حمیدرضا ارشاد منش معاون عمرانی وزارت كشور با اشاره به تشكیل كمیته حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری ستاد هدفمندی یارانه ها به ریاست وزیر كشور اظهار داشت: جلسات این كمیته به طور مستمر با حضور معاونان و نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های راه و ترابری ، بازرگانی ،نفت وستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت،شورای عالی استانها و معاونان وزارت كشور و معاونان سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور تشكیل می شود.


وی تهیه اصلاحیه حداكثر رشد خدمات بر اساس قیمت های جدید حامل های انرژی را از جمله مصوبات كمیته حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری ستاد هدفمندی یارانه ها ذكر كرد و گفت : این اصلاحیه به استانداریها و فرمانداریها ابلاغ شده و در حال حاضر تمامی استانها اصلاح قیمتها در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری را انجام داده اند.


ارشادمنش افزود: بخش عمده ای از اصلاح قیمتها در حوزه حمل و نقل برون شهری نیز انجام شده وبخشی هم در نیمه دوم دی ماه اجرا خواهد شد.


رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تسریع دراعطای وام به رانندگان بخش حمل و نقل عمومی در هماهنگی با بانكها را دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و گفت : هماهنگی با بانكها به نحو احسن صورت گرفته ودر حال تخصیص اعتباراتی هستیم كه به این منظور در اختیار وزارت كشور قرار گرفته است.


معاون عمرانی وزیر كشور پرداخت یارانه سوخت اتوبوسهای درون شهری و مترو را دیگر اقدام وزارت كشور طی روزهای اخیر برشمرد و گفت : این اعتبارات بر اساس تمهیداتی كه در بسته حمایتی شهرداریها و دهیاریها از قبل پیش بینی شده بود ،پرداخت شد.


ارشاد منش افزود: تا هفته قبل مجموعا 46 میلیارد تومان یارانه بلیت به شركتهای اتوبوسرانی شهرداریهای كشور و متروی تهران از طریق استانداریها و شهرداری تهران واگذار شد.


وی در ادامه از تاكید بر لزوم نظارت بیشتر و ساماندهی تعیین نرخ و تثبیت قیمتهای آژانس های مسافربری خبر داد و گفت : در جلسه امروز كمیته مركزی حمل و نقل عمومی و ترافیك وزارت كشور با توجه به اینكه مدیریت بر نحوه فعالیت آژانس های مسافربری توسط دو حوزه مختلف شهرداریها و وزارت بازرگانی صورت می گیرد به استانها ابلاغ شد كه نظارت و مدیریت واحدی در این موضوع زیر نظر استانداران و فرمانداران صورت گیرد.


وی همچنین از شهروندان درخواست كرد تا صورت حساب و قبض پرداخت كرایه را از آژانس ها  دریافت كنند تا چنانچه مواردی خارج از قیمتهای تعیین شده وجود داشت برخورد لازم قانونی از سوی هیاتهای نظارتی با خورو یا دفتر مربوطه صورت گیرد.

معاون عمرانی وزیر كشورهمچنین از بررسی و تعیین یارانه سوخت شناورهای دریایی اعم از لنچ های مسافربری و قایق های ماهیگیری ولندی كرافت های حمل بار و اتوموبیل در جلسه امروز وزارت كشور در هماهنگی با استانهای جنوبی ساحلی خبر داد و گفت: یارانه ای هم به این موضوع اختصاص یافت كه برای ساماندهی بهتر این بخش در اختیار استانداریها قرار می گیرد.


رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور در ادامه با اشاره به توزیع 3000 دستگاه اتوبوس برای تقویت سامانه های حمل و نقل درون شهری طی سال 89 گفت :بخش اول این اتوبوس ها دو ماه قبل شامل 285 دستگاه تحویل شهرداریها شد و سری دوم آن كه شامل 300 دستگاه اتوبوس است بزودی ظرف روزهای آینده تحویل شهرداریها و مابقی تا پایان سال از طریق شهرداریها به ناوگان حمل و نقل درونشهری كشور اضافه می شود.


ارشاد منش در خصوص بررسی قیمت خودروهای غیر شخصی كه بین روستاها و شهرها تردد می كنند ، گفت: در این خصوص ضمن هماهنگی با دستگاههای ذیربط تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شد در قالب مدیریت واحد استانداریها، 180 هزار وام به این خودروها در حوزه حمل و نقل برون شهری و به ویژه روستاها تخصیص یابد تا با پرداخت این تسهیلات و تمهیدات شهروندان عزیزمان در روستاها با نرخهای مناسب جابه جا شوند.

وی در خصوص اخذ شكایات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی گفت : كمیته های حمل و نقل عمومی استانی و شهرستانی آماده دریافت شكایات و نظرات شهروندان هستند.


وی درخاتمه از راه اندازی گشت های سیار نظارتی چهارنفره برای نظارت و كنترل بر نرخهای حمل و نقل عمومی شهری با حضور نمایندگان پلیس،تعزیرات،شهرداری و شورا و نماینده فرمانداری واستانداری خبر داد.
نظر شما