در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

سازمان های مردم نهاد فرصتی برای مقابله با اعتیاد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۷۷۷
سازمان های مردم نهاد فرصتی برای مقابله با اعتیاد
مدیر کل دفتر توسعه مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد را فرصتی برای جامعه و نظام برای مقابله با اعتیاد عنوان کرد.
محمدصادق فتح اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اعلام این مطلب افزود:در سازمان های مردم نهاد هدفی غیر از اهداف نظام در حوزه مبارزه با مواد مخدر تعریف نشده است.

وی ادامه داد: بطور کلی سازمان های مردم نهاد دست و بازوی نظام هستند و برای مواجهه با تهدید های اجتماعی اینگونه نیست که سازمان های مردم نهاد اهدافی جداگانه از برنامه های نظام داشته باشند. 

این مقام مسئول اذعان داشت: اگر در چارچوب مناسبت های اجتماعی در حوزه های مختلف، سازمان های مردم نهادی باشند که اهدافشان با اهداف نظام همخوانی نداشته باشد، حوزه مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با عوارض اعتیاد تنها حوزه ای است که سازمان های مردم نهادش به طورکل فرصتی برای جامعه و نظام محسوب می شوند؛ زیرا افراد آن زجر کشیده ی بحث مواد مخدر و اعتیاد هستند و امروز با احساس وظیفه در سازمان های مردم نهاد مشارکت می کنند.

مدیر کل دفتر توسعه مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: این ما هستیم که باید آغوش خود را باز کرده و از این فرصت ها استقبال کنیم و این یک تفاوت ماهیتی بین سازمان های مردم نهاد حوزه مواد مخدر با سایر حوزه های اجتماعی است. 

فتح اللهی تصریح کرد: در این حوزه یک دیدگاه مد نظر است آن هم نجات معتاد و کاهش آسیب های جامعه ، درمان و بازگشت دوباره معتادین به آغوش اجتماع و جلوگیری از فروپاشی خانواده ها که سنگ بنای نظام اجتماعی است، اگر ما خانواده نداشته باشیم نظام اجتماعی مان بسیار آسیب پذیر خواهد بود و هدف توزیع کنندگان مواد مخدر همین فروپاشی است.

وی ادامه داد: فروپاشی از بنیان های اجتماعی شروع می شود، وقتی نهاد خانواده آسیب پذیر شود، دیگر ما چیزی برای دفاع نداریم از این حیث است که نگاه معرفتی و اعتقادی ملازم و همراه این نگاه اجتماعی و راهبردی است و ما باید از خانواده هایمان مراقبت و صیانت کنیم  و بر این اساس است که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که تمام برنامه ها باید متوجه 4 کانون عمده خانواده، محله، محیط آموزشی و محیط کار باشد و سازمان های مردم نهاد خوشبختانه در همین راستا عمل می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز