رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد

تشکیل واحدهای مدیریت بحران در ساختمان‌های پایتخت

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۷۸۰
تشکیل واحدهای مدیریت بحران در ساختمان‌های پایتخت
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت:این سازمان برای ساختمان های که جمعیت آنها بیش از 25 نفر است، واحدهای مدیریت بحران ایجاد می کند.
  عزیزالله رجب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:تشکیل مدیریت بحران برای ساختمان های که جمعیت آنها بیش از 25 نفر است، اعم از مسکونی و تجاری ضروری است و در همین راستا سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال آینده اقدام به ایجاد واحدهای مدیریت بحران در سطح شهر تهران می کند.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران زلزله و سایر بلایای طبیعی از حوادثی است که به طور ناگهانی اتفاق افتاده و امکان پیش بینی آن نیز وجود ندارد. بنابراین همواره همه مسئولان و شهروندان باید در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

وی افزود: ساختمان هایی که جمعیت آنها زیاد است در مواقع بحران در معرض خطر بیشتری قرار دارند. به همین منظور تصمیم گرفته شد که مدیریت بحران در  این ساختمان ها ایجاد شود.

رجب زاده با بیان اینکه هم اکنون زلزله دغدغه مردم نیست، تصریح کرد: باید با اقدامات مختلف همچون آموزش ،برگزاری مانور، اطلاع رسانی، این خطر را به مردم گوشزد  و به دغدغه ای برای آنها تبدیل کرد.

به گفته این مقام مسئول، همچنین در سطح ملی باید تلاش شود تا خودامدادی در قالب آموزش های عمومی به مردم آموزش داده شود تا در ساعات اولیه وقوع زلزله مردم خود به یکدیگر کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به همین منظور سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سطح مناطق 22 گانه، 120 ناحیه و 375 محله در حال تشکیل تیم های امداد و نجات و گروه های دوام برای آموزش به مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز