اعزام به تورهای مسافرتی ، شگرد کلاهبرداران هرمی

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۷:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۶۹۸
اعزام به تورهای مسافرتی ، شگرد کلاهبرداران هرمی
افرادی که قصد داشتند در قالب تورهای مسافرتی کلاهبرداری هرمی می کردند،از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،سرهنگ عباس علیپور سرپرست پلیس آگاهی استان تهران در تشریح جزئیات دستگیری اعضای شرکت اریکه ایرانیان البرز گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان کرجی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه از طریق ارتباط دوستی با دو برادر ، جذب شرکتی شده که بعدها پی به ماهیت هرمی بودن آن برده است ، کارآگاهان اقدام به بررسی های گسترده ای برای شناسایی و دستگیری اعضای شرکت کردند.



سرهنگ علیپور تصریح کرد: کارآگاهان در تحقیق از شاکی متوجه شدند اعضا ء و سرشاخه های اصلی شرکت هرمی با وعده های واهی از قبیل اعزام افراد به تورهای مسافرتی و فروش انواع پارچه های رو مبلی ، فعالیت شرکت را قانونی جلوه داده و با شناسایی سوژه های خود که اغلب از بین دوستان واقوام بوده با برگزاری جلسات متعدد و دریافت مبالغ هنگفتی آنها را وارد مجموعه خود می کنند .



این مالباخته در ادامه تحقیقات خود اظهار داشت که با پرداخت 72 میلیون ریال در این شرکت سرمایه گذاری کرده و هنگامی که متوجه هرمی بودن شرکت شده است با مراجعه به اعضای شرکت ، خواستار دریافت مبلغ واگذاری به آنها شده که متهمان از دریافت 72 میلیون ریال اظهار بی اطلاعی کرده اند.



علیپور افزود: با دریافت اظهارات مالباخته ، ماموران پلیس اگاهی به آدرس محل شرکت مراجعه و به صورت شبانه روزی آن مکان را تحت نظر قرار دادند و سرانجام با رفت و آمدهای مشکوک متوجه حضور متهمان در محل شدند و در فرصتی مناسب وارد عمل شده و 4 نفر از متهمان را حین برگزاری جلسه دستگیر کردند.



وی ادامه داد:متهمان دستگیرشده در بازجوئی ها گفتند که باتوجه به اعلام غیرقانوی بودن فعالیت شرکت های هرمی از سوی مسئولان کشور ، جذب افراد با مشکلات فراوانی روبرو شد که به همین علت در فکر تاسیس شرکتی با نام اریکه ایرانیان البرز افتاده و با همکاری 3 نفر دیگر با راه اندازی تبلیغات گسترده اقدام به جذب مشتری کرده اند.



سرهنگ علیپور بیان داشت: با بررسی ها و تحقیقات بیشتر مشخص شد اعضای این باند با به کارگیری این شگرد که با خرید بیش از 350 هزار تومان وارد این مجموعه شده و به ازای هر نفر که برای خرید معرفی کنند ، 20 هزار تومان از شرکت دریافت می کنند اقدام به جذب 60 نفر از مشتریان کرده اند.



سرپرست پلیس آگاهی استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون اقدام به راه اندازی 2 شرکت هرمی در مناطقی از شهرستان کرج کرده اند ، گفت : باتوجه به اینکه نفر اصلی و سرشاخه شرکت در بین دستگیرشدگان بود ، این متهم اذعان داشت که علاوه بر فعالیت در شرکت اریکه ایرانیان البرز در شرکت کوئیست و کیشن نیز فعالیت داشته که بیش از 600 نفر زیرمجموعه دارد .



سرهنگ عباس علیپور در پایان خاطرنشان ساخت : باتوجه به اینکه 60 نفر از مالباختگان شناسایی و علیه متهمان اعلام شکایت کرده اند ، متهمان دستگیرشده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند .


سرپرست پلیس آگاهی استان تهران در خصوص ماهیت شرکت های هرمی به شهروندان گفت : باتوجه به اینکه شرکت های هرمی در پوششی ، کار خود را تغییر داده و در قالب سرمایه گذاری با سودهای کلان به میدان آمده اند و در روش پدیده بازاریابی شبکه ای ناسالم یا «دسیسه هرمی» با بکارگیری شیوه های روانی ، افراد را به خرید محصولی که به آن نیاز ندارند و یا به قیمتی که بیشتر از قیمت واقعی می باشد اقدام به کار می کنند و این تصور را در آنها ایجاد می کنند که می توانند در مدت کوتاهی ثروتمند شوند واین همان دام های رنگینی است که برای جوانان پهن شده است .



سرهنگ علیپور در ادامه ضمن بیان اینکه ، آنها با دادن آگهی در در روزنامه ها و همچنین تبلیغ در سایت های اینترنتی ، کار خود را کمک به توسعه تجارت الکترونیک کشور ارزیابی می کنند و آمادگی هرگونه سوال و جواب از سوی سوژه خود از قبیل سوالات شرعی ، قانونی ، اجتماعی و مالی را دارند و با بیان این مطلب که افراد سرشناس کشوری نیز در این شرکت فعالیت دارند ، اعتماد سوژه خود را جلب و وارد مجموعه و شرکت هرمی می کنند ، از شهروندان درخواست کرد با هوشیاری بیشتر مراقب باشند تا در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز