سرهنگ قلابی کارت معافیت سربازی می فروخت

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۸:۲۳:۰۰
کد خبر: ۸۷۱۰
سرهنگ قلابی کارت معافیت سربازی می فروخت
مرد جوان كه خود را سرهنگ و سروان معرفی می‌كردند به ازای كارت پایان خدمت از طعمه‌های خود پول می‌گرفتند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،عصر 30 شهریور مأموران اداره گذرنامه تهران  در حین بررسی اسناد و مدارك شناسایی ارائه شده از سوی یكی از متقاضیان اخذ گذرنامه، متوجه جعلی بودن كارت معافیت خدمت سربازی این فرد شدند.

مأموران اداره گذرنامه به منظور اطمینان از جعلی بودن كارت معافیت مذكور مراتب را به سازمان نظام وظیفه گزارش كرده و برابر اعلام سازمان نظام وظیفه مشخص شد كه این فرد به نام امیرحسین متولد 1360 به هیچ عنوان از طریق مبادی قانونی نسبت به اخذ كارت معافیت سربازی خود اقدام نكرده است.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور فتاحی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و شناسایی محل سكونت امیرحسین در دهكده المپیك و مراجعه كارآگاهان به این محل، این شخص برای ارائه توضیحات درباره نحوه تهیه كارت معافیت سربازی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

وی به كارآگاهان گفت: كارت معافیت سربازی را از طریق فردی به نام سروان حمیدی دریافت كرده و او به من اطمینان داده است كه كارت معافیت من كاملاً از طریق مراجع قانونی صادر شده و هیچ مشكلی ندارد؛ حتی به من پیشنهاد داد كه برای اطمینان از صحت كارت می‌توانم با آن به اداره گذرنامه مراجعه و اقدام به اخذ گذرنامه كنم.

امیرحسین در ادامه اظهارات خود درباره نحوه آشنایی خود با سروان حمیدی به كارآگاهان گفت: اوایل سال جاری بود كه جوانی حدوداً 35 ساله با مراجعه به محل كارم در میدان بهارستان از من درخواست خرید یك عدد كیف مناسب زنانه كرد و مدعی شد كه قصد دارد تا این كیف را به همسرش هدیه كند.

در زمان حضور این فرد در داخل مغازه وی خود را سروان حمیدی معرفی كرد و مدعی شد كه دارای ارتباطات بسیار خوبی در سازمان نظام وظیفه است بگونه‌ای كه قادر است تا مراحل قانونی صدوركارت‌های معافیت سربازی را در كوتاهترین زمان ممكن انجام و نسبت به تحویل كارت به صاحب آن اقدام كند.

من هم كه به خدمت سربازی نرفته بودم و برای انجام سفرهای تجاری نیاز شدیدی به كارت معافیت داشتم از این فرصت استفاده كرده و از او درباره  نحوه گرفتن كارت سؤالاتی كردم؛ او نیز نهایتاً عنوان كرد كه هزینه تهیه كارت معافیت سربازی 6 میلیون تومان است كه بلافاصله من نیز قبول كردم و پس از پرداخت این مبلغ، كارت معافیت سربازی را پس از گذشت یك ماه تحویل گرفتم.

با اطلاعات بدست آمده از تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی، محل تردد متهم تحت تعقیب در پایانه مسافربری تهران - كرج مورد شناسایی قرار گرفت و متهم در ساعت 7 بامداد 14 دی دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل شد.

با آغاز تحقیقات، هویت واقعی متهم به نام حسین 39 ساله مورد شناسایی قرار گرفت؛ با بررسی سوابق متهم مشخص شد كه وی هیچگونه وابستگی به هیچكدام از ارگان‌های دولتی و یا نظامی ندارد بلكه با معرفی خود با هویت دروغین سروان حمیدی و به شیوه شناسایی افراد متقاضی كارت معافیت سربازی، به بهانه صدور كارت‌های معافیت سربازی از طریق مراجع قانونی اقدام به اخذ مبالغی از 5 تا 7 میلیون تومان از افراد كرده اما در ازای این پول كارت‌های معافیت سربازی جعل شده را به آنها تحویل داده است.

بلافاصله پس از دستگیری متهم و شناسایی مخفیگاه وی در خیابان هاشمی، هماهنگی‌های قضایی لازم انجام و كارآگاهان در بازرسی از این محل نیز موفق به كشف تعداد زیادی اسناد و مدارك شناسایی متعلق به افراد غیر و كارت های معافیت سربازی جعل شده برای تعدادی از این افراد شدند.

متهم كه پس از دستگیری و كشف اسناد و مدارك و كارت‌های معافیت سربازی چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اعترافات خود ضمن معرفی همدست خود به كارآگاهان گفت: كارت‌های معافیت سربازی را از طریق فردی كه خود را سرهنگ شهرام معرفی كرده، تهیه كرده‌ام.

با اعتراف حسن و شناسایی محل تردد همدست وی در میدان قیام، این متهم نیز در ساعت 15 روز 14 دی دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل شد.

با انتقال متهم به اداره سیزدهم، بلافاصله هویت واقعی وی به عنوان  مجرمان سابقه‌دار در امر جعل مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد متهم به نام ابراهیم متولد1352یكی از مجرمان سابقه‌داری است كه علاوه بر چندین فقره دستگیری به اتهام جعل كارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی، در چندین پرونده نیز به اتهام سرقت و نگهداری و استعمال موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

متهم در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: به منظور جلب اطمینان افراد متقاضی كارت معافیت سربازی خود را به نام سرهنگ شهرام معرفی می‌كردم تا آنها اطمینان پیدا كنند تمام كارهای ما قانونی است و كارت‌هایی كه به آنها می‌دهیم، واقعی است.

سرهنگ كارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: برابر تحقیقات انجام شده متهمان در طول یك سال فعالیت مجرمانه خود ده‌ها كارت معافیت سربازی جعل شده تهیه و برای هر كدام از این كارت‌ها مبالغی بین 5 تا 7 میلیون تومان اخاذی كرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات انجام شده و اعترافات صریح متهمان درباره جعل عناوین دولتی و نظامی و احتمال ارتكاب سایر جرایم، به دستور فتاحی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 4 تهران، انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم این پرونده صادر شده است .


از كلیه افراد و مالباختگانی كه نسبت به شناسایی متهمان اقدام و طرح شكایتی از آنها دارند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری و یا طرح شكایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و یا شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه كنند.

معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح كرد: از كلیه شهروندانی كه از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055435 و 51055513 در اختیار كارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز