رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رییس مجلس ویتنام:

دو ملت ایران و ویتنام در یک جبهه فرهنگی و انسانی قرار دارند

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۲۰۱
دو ملت ایران و ویتنام در یک جبهه فرهنگی و انسانی قرار دارند
رییس‌جمهور گفت: بسیاری از ارزش‌ها كه دو ملت به آن‌ها باور دارند، مشترک بوده و مردم دو كشور همواره به دنبال استقلال، عدالت و صلح پایدار برای خود و همه ملت‌های جهان هستند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در جریان دومین روز از سفر به ویتنام در دیدار رییس مجلس این کشور با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران احساس نزدیکی و صمیمیت بسیار زیادی با مسوولان و مردم ویتنام دارند، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام بسیار عمیق و دوستانه است و هیچ نقطه تاریک و منفی در مناسبات دو کشور وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و ویتنام این است که هرگز اهل تجاوز به سرزمین دیگران نیستند اما اگر بیگانگان بخواهند به سرزمین آن‌ها تجاوز کنند، آنچنان دفاع جانانه‌ای از خود به جای می‌گذارند که دشمنان از اقدام خود پشیمان خواهند شد، آنچنان که مردم دو کشور این موضوع را در جنگ ویتنام و جنگ غرب علیه ایران به خوبی نشان دادند.

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام را دارای روند رو به رشد و مناسبی توصیف کرد و اظهار داشت: در جریان این سفر و مذاکره با مسوولان ویتنام، استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای گسترش همکاری‌ها و توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به توافق رسیدیم و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مصمم است.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئناً با لطف الهی و تلاش مسوولان دو کشور و توافقاتی که صورت گرفته شاهد گام‌های بلند و موثری در روابط دو کشور خواهیم بود.

رییس‌جمهور همچنین بر تبادل تجربیات و امکانات فراوان موجود دو کشور، برای ارتقای روزافزون همکاری‌ها و روابط تأکید کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ادای احترام هیات ایرانی به قهرمانان و قربانیان جنگ ویتنام و هوشی‌مینه رهبر فقید انقلاب این کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای مردم و رهبری ویتنام احترام زیادی قایل است و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که رهبری حاکم در ویتنام با انسجام سیاست‌های واحدی را در مسیر پیشرفت و استقلال ملت ویتنام دنبال می‌کند.

رییس‌جمهور همچنین ضمن تقدیر از حضور هیات بلند پایه ویتنامی در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد تصریح کرد: ایران و ویتنام نه تنها در سطح روابط دوجانبه بلکه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نیز یاران خوبی برای یکدیگر هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تا رفع کامل تهدید در جهان و استقرار صلح پایدار برای ملت‌ها فاصله زیادی وجود دارد، اظهار داشت: باید همگی در کنار یکدیگر بوده و برای استقرار این ارزش‌ها دست به دست یکدیگر داده و سخت تلاش کنیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت، رهبری و ملت ویتنام خواهد بود و از اینکه این کشور به سرعت در مسیر پیشرفت در حال حرکت است خرسند است.

رییس مجلس ویتنام نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به ویتنام گفت: اعتقاد راسخ دارم که این سفر و حضور دکتر احمدی‌نژاد در ویتنام موجب تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ویتنام به طور سنتی با دوستی و همکاری همراه بوده است، گفت:‌ مناسبات دو کشور در جهت صلح و ثبات جهانی و به نفع ملت‌های ایران و ویتنام و سایر ملت‌ها بوده است به‌طوری که اشتراکات فراوانی میان مردم دو کشور در دفاع از استقلال، وحدت و یکپارچگی وجود دارد.

رییس مجلس ویتنام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر نقش سازنده‌ای در مجامع بین‌المللی، به‌ویژه جنبش عدم تعهد داشته گفت: مجلس ویتنام آماده هرگونه کمک و همکاری در راستای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ایران در جنبش عدم تعهد بوده و به اصول این جنبش اعتقادی محکم دارد و علاقه‌مند به گسترش روابط پارلمانی با همه کشورها به‌ویژه مجلس شورای اسلامی ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز