رییس دفتر رییس جمهور در همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری:

برای شكل گیری جامعه انسانی و ا لهی، راهی جز توسعه دانش نیست

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۰۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶
برای شكل گیری جامعه انسانی و ا لهی، راهی جز توسعه دانش نیست
مشاور و رییس دفتر رییس جمهور گفت : بخش پژوهش و تحقیق از اولویت های دولت در تخصیص منابع هدفمند كردن یارانه ها است كه قطعا موجب پیشرفت این بخش خواهد شد .
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدفمند كردن یارانه ها فرصت مناسبی در اختیار دولت قرار می دهد تا در مهمترین مسایل كشور سرمایه گذاری كند و بخش پژوهش و تحقیق از جمله اولویت های دولت خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره روند پیشرفت علمی ایران در 30 سال گذشته خاطر نشان كرد: با وجود اینكه در مقطع جنگ تحمیلی رشد و شكوفایی علمی كشور با محدودیت هایی مواجه شد اما امروز طبق گزارش های رسمی جایگاه علمی ایران یازده برابر رشد كرده است.

رحیم مشایی با بیان اینكه ایران برترین كشور از لحاظ رشد علمی است ، گفت : در علم هر چقدر رشد كنیم گشایش بیشتری حاصل می شود و امروز جوانان و متخصصان و پژوهشگران ایرانی به خودباوری علمی رسیده اند و موفقیت‌های عظیمی را در عرصه های مختلف فراهم كرده اند به طوری كه در برخی از رشته ها در دنیا صاحب عنوان شده ایم .

رییس دفتر رییس جمهور با تاكید بر اینكه پیشرفت علمی به مطالبه عمومی ملت ایران تبدیل شده است ،‌گفت: جشنواره های علمی مسئولیت ارزش گذاری به آثار علمی را به عهده دارند و اهمیت دادن به این عرصه، موجب بالا رفتن انگیزه جامعه علم و تحقیق می شود .

رییس دفتر رییس جمهور همچنین در همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری در سخنانی خاطر نشان كرد: برای شكل گیری جامعه انسانی و الهی ، راهی جز توسعه همه جانبه دانش در همه بخش ها نیست ؛ انسان با درك عظمت پروردگار و شناخت قدرت خود قادر است جایگاه خویش را بشناسد و مشتاق قیامت شود.

رحیم مشایی با اشاره به جایگاه والای علم و جدایی ناپذیر بودن علم و دین اظهار داشت: علم و دین را نمی توان از هم تفكیك كرد؛ انسان عالم ، دیندار و انسان دیندار عالم است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به حدیث نبوی با این مضمون كه اگر علم در ثریا هم باشد ایرانیان آنرا به دست می آورند ، گفت : این سخن توصیف قوم خاصی نیست زیرا پیامبر هیچ گاه قومی را به قوم دیگر برتری نمی دهد این سخن تكلیف و اشاره به دورنمای تاریخی و نقش و رابطه ایرانیان با علم است .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز