تقدیم استوارنامه سفیر جدید آلمان در تهران به رییس جمهور

رئیس جمهور: ایران استفاده از سلاح کشتار جمعی را غیراخلاقی می‌داند

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۵:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۳۴۹۹
رئیس جمهور: ایران استفاده از سلاح کشتار جمعی را غیراخلاقی می‌داند
میکائیل بارون فون اونگرن، سفیر جدید آلمان در تهران صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، میکائیل بارون فون اونگرن، سفیر جدید آلمان در تهران صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر جدید آلمان در تهران به هنگام تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی با تاکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادی با ایران اظهار امیدواری کرد که در نشست ژنو 2 موضوع هسته‌ای ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شود.

رییس جمهور در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد خانم «مرکل» به صدر اعظمی آلمان، به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با آلمان اشاره و اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد تعمیق هر چه بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فی‌مابین باشیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: امیدواریم که روابط ایران با اتحادیه اروپا نیز در آینده نزدیک رو به جلو حرکت کند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش سازنده آلمان در موضوع هسته‌ای ایران اظهار امیدواری کرد در اجلاس آینده ژنو نیز این کشور نقش مثبت و سازنده‌ای در مورد حل و فصل هسته‌ای ایران ایفا کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف سلاح کشتار جمعی است و خود قربانی اینگونه سلاح‌ها است، تصریح کرد: ایران به لحاظ دینی و مذهبی استفاده از سلاح کشتار جمعی را غیراخلاقی و غیرمنطقی می‌داند.

وی افزود: بی‌تردید فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بوده و می‌خواهد از حقوق هسته‌ای‌ خود در چارچوب مقررات بین المللی و بدون هیچگونه تبعیض برخوردار باشد.

سفیر جدید آلمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط آلمان با ایران همواره خوب و رو به رشد بوده است، گفت: روابط اقتصادی آلمان با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به نشست آینده ژنو در مورد موضوع هسته‌ای ایران اظهار امیدواری کرد که در این نشست به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابیم.

میکائیل بارون فون اونگرن با اشاره به سخنرانی‌های اخیر دکتر روحانی گفت: رسانه‌ها و افکار عمومی آلمان در این زمینه بسیار علاقه مندند که با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت‌و‌گو و مصاحبه اختصاصی داشته باشند.

نظر شما