در دیدار رییس‌ جمهوری با پادشاه عمان عنوان شد:

روابط ایران و عمان می‌تواند نمونه‌ای برای توسعه روابط بین کشورهای منطقه باشد

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۸:۲۶:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۵۶۴
روابط ایران و عمان می‌تواند نمونه‌ای برای توسعه روابط بین کشورهای منطقه باشد
طرفین ابراز امیدواری کردند روابط ایران و عمان و نزدیکی دو ملت بتواند در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسعه یافته و شرایط ویژه‌ای در روابط پدید آید.

 ظهر امروز (چهارشنبه) پس از مراسم استقبال رسمی سلطان قابوس پادشاه عمان از رییس‌جمهوری کشورمان روسای دو کشور در حضور هیأت همراه و وزرای خارجه، نفت، راه و شهرسازی، کار و رفاه و امور اجتماعی و معاونان محیط زیست و گردشگری در خصوص مسایل مختلف فی‌مابین دیدار و مذاکره کردند.
در این دیدار ضمن اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها تأکید گردید و طرفین با توافق بر اجرایی نمودن تفاهمات به عمل آمده در سفر سلطان قابوس به تهران ابراز امیدواری کردند، روابط ایران و عمان بتواند نمونه‌ای برای توسعه روابط بین کشورهای منطقه باشد.
همچنین رؤسای دو کشور با اشاره به زمینه‌های موجود در توسعه روابط فی‌مابین بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، کشتیرانی، گمرکات، مسایل مالی و پولی، محیط زیست و توسعه توریسم و گردشگری و همکاری‌های علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی، تفاهم کردند.
در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند روابط ایران و عمان و نزدیکی دو ملت بتواند در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسعه یافته و شرایط ویژه‌ای در روابط پدید آید.
در این دیدار همچنین اوضاع منطقه و شرایط نابسامان آن مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص که منطقه شاهد درگیری‌های مخرب بوده است و ضرورت دارد با توسعه روابط کشورها تنش‌های منطقه‌ای کاهش یابد، تأکید گردید.
شایان ذکر است رؤسای دو کشور با اشاره به موقعیت سوق‌الجیشی ایران و عمان در تنگه استراتژیک هرمز با توجه به روابط نزدیک بین دو کشور بر امنیت این منطقه تأکید کردند، در پایان رییس‌ جمهوری کشورمان و پادشاه عمان با تفاهم بر تسریع مذاکرات هیأت‌های دو طرف و وزرای حاضر بر اجرایی شدن مذاکرات سران دو کشور و اهداف مطرح شده تأکید کردند.
پس از این دیدار مذاکرات میان هیأت‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف آغاز شد.

نظر شما