سفر رییس جمهوری به ایلام/۱۷

رییس جمهوری: دربرابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود/دولت نماینده ملت در عرصه بین الملل است

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۳۱:۵۸
کد خبر: ۱۸۶۰۴۲
رییس جمهوری: دربرابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود/دولت نماینده ملت در عرصه بین الملل است
دکتر حسن روحانی:ما در دنیای سیاست خارجی و داخلی بخش فرهنگی و صنعت بخش کشاورزی و همه بخش های دیگر اقتصادی امروز شاهد حرکت به جلو و پیشرفت هستیم.

دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری کشورمان که برای دیدار با مردم بزرگ و شریف ایلام به این استان سفر کرده است از متخصصین این استان دیدار و در جمع آنها سخنرانی کرد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رییس جمهوری کشورمان درسخنان خود در جمع متخصصین ایلام بیان کرد: دربخش صنعت، کشاورزی محیط زیست در زیرساخت ها در مسائل زیربنایی اشاراتی که سخنرانان قبلی به آنها اشاره کردند از مشکلات اجتماعی و فرهنگی و زیربنایی و زیرساختی گرفته تا بخش های مختلف همه و همه نشان آن است که کشور با مشکلات فراوانی روبرو است.تردیدی ندارم که با حضور مردم در صحنه با ایثار و فداکاری با تعامل و دست یکدیگر گرفتن با تدبیر و امید به آینده حتما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

دکترروحانی در ادامه این مطلب تاکید کرد: این را به عنوان شعار عرض نمی کنم ما در دنیای سیاست خارجی و داخلی بخش فرهنگی و صنعت بخش کشاورزی و همه بخش های دیگر اقتصادی امروز شاهد حرکت به جلو و پیشرفت هستیم.

وی اظهار کرد: در طول 8 ماه و اندی که این دولت خدمت را آغاز کرده و بار مسئولیت را بر دوش گرفته ام، در زمینه سیاست خارجی ما شاهد جایگاه بهتر جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی هستیم.

رییس دولت یازدهم بیان کرد:به هر حال سالیان دراز به این ملت اتهام زدند که مردم این سرزمین و این نظام خانه افراطی گری و تروریستی را در جهان است و به ناروا به این نظام زدند اما با طرحی که این دولت به مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام نمود دیدیم که مقابله جهانی با افراطی گری و خشونت که طرحی ایران در سازمان ملل متحدد بود بدون مخالف یا به تعبیری به اتفاق آرا به تصویب رسید.

روحانی همچنین گفت:این به معنانی این بود که به همه آنها که به ناروا اتهام می زدند که این کشور در طی خشونت در پی افراطی گری و تروریسم است وقتی به پیشنهاد ایران رای مثبت می دهند یعنی تمام اتهامات گذشته بی پایه و واهی و بی اساس است.

وی با تاکید به اینکه این موفقیت ملت بزرگ ایران در ماه های گذشته است گفت:این که سالیان دراز به ما اتهام زده اند که جمهوری اسلامی ایران در پی ساخت سلاح های کشتار جمعی و از جمله در پی ساخت بمب هسته ای است، امروز پای میز مذاکره نه تنها در برابر منطق سربازان دیپلماسی این مرز و بوم سر فرود می آورند و به توافق کوتاه مدت و بلند مدت و جامع تن داده اند و می دهند این توافق به آن معناست که آنچه راجع به ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران و اتهاماتی که به مردم به ناروا گفته و ساخته ایم بی پایه و بی اساس بوده است.

رییس دولت تصریح کرد:این که جهان امروز در برابر این واقعیت ناچار است سرفرود بیاورد که راه تعامل با ملت ایران فشار و تحریم نیست و راه دیگری را برگزیده است و انتخاب کرده است و آن راه مذاکره، راه منطق و گفتگو و در نهایت تفاهم و توافق است این به آن معناست که در برابر این ملت بزرگ و مقاوم راهی جز انتخاب مسیر منطقی وجود ندارد این هم از موفقیت ها و پیروزی های این ملت بزرگ است.

رییس جمهوری همچنین بیان کرد: دولت اگر در صحنه بین المللی کاری را انجام می دهده به نمایندگی از ملت ایران است اگر امروز دیپلمات های ما در صحنه گفتگو با جهان دلاورانه شجاعانه با منطق سخن می گویند به پشت گرمی حمایت ملت ایران و مقام معظم رهبری است. این به معنای پیروزی ملت ایران در همه این صحنه هاست. امروز در صحنه اقتصادی و فرهنگی و در سایه صحنه ها و از جمله سیاست داخلی شاهد موفقیت ها و پیروزی های فراوانی هستیم.

دکتر روحانی در جمع متخصصی ایلام بااشاره به اینکه برای من به عنوان خادم شما مردم هیچ پیروزی برتر و بالاتر از اتحاد و همدلی و برداری و تعامل در میان ملت ایران هیچ پیروزی بالاتر از این نیست گفت: اینکه من می بینم امروز مردم به یکدیگر نزدیکتر شده اند با لحنی نرم تر با هم سخن می گویند تحمل مردم نسبت به گذشته بالاتر رفته است جناح و احزاب و گروه ها و مذاهب همدیگر را بهتر تعمل می کنند این پیروزی بزرگ ماست شما بدانید در سایه وحدت این ملت در سایه برادری در سایه محبت در سایه تعامل و همدلی همه مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی گفت:ما باید در برابر افراط پیروز شویم و انشالله به حول قوه الهی در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود. اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد اگر در جامعه ما عدل و اعتدال باشد اگر در جامعه ما هم فکری و هم دلی باشد ما همه مشکلات را یکی بعد از دیگری از آن عبور خواهیم کرد.

وی درادامه تصریح کرد:استان عزیز ایلام من می خواهم در محضر شما مردم عرض کنم انشالله در طول این دولت یازدهم در طول 4 ساله این دولت انشالله شاهد تحولاتی مثبت و بزرگ در این استان خواهید بود. اولین قدمی که در طول این 4 سال انشالله 50 هزار هکتار از سرزمین کشاورزی این استان تحت برنامه آبیاری مدرن قرار خواهد گرفت البته بیشتر در بخش جنوبی استان. و در اجرای طرح بزرگ و عظیم گرمسیری انشالله 38 هزار هکتار دیگر تحت برنامه آبیاری مدرن قرار خواهد گرفت.

دکترروحانیبابیاناینکه می دانید در کشور ما در محرومیت آب هستیم اگر می خواهید در زمینه کشاورزی در بخش های مختلف شاهد پیشرفت باشیم راهی نداریم جز این که بهره وری آب را بالا ببریم اگر بخواهیم به شیوه سنتی از آب استفاده کنیم گفت: ما همین جمعیت امروز را هم نمی توانیم اداره کنیم می دانید بخش بزرگ مواد غذایی امروز از خارج وارد کشور می شود. افتخار ما وعزت ما این است که روی پای خودمان بایستیم و در برنامه کشاورزی برنامه ریزی که در 4 و 5 سال آینده طراحی شده در بسیاری از زمینه ها به خود کفایی نسبی خواهیم رسید و این کار بسیار ارزشمندی است.
رییس جمهوری کشورمان عنوان کرد:آن عزتی که دیروز رزمندگان در جبهه با جنگ و مقابله و فداکاری به دست آوردند امروز عزتی که باید بدست آوریم که ادامه همان عزت است با اجرای برنامه های علمی در این کشور است. با اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان در همه زمینه ها ما باید از دانش و علم و تجربه استفاده کنیم و بهره برداری کنیم.

دکترروحانی عنوان کرد:در زمینه جنگل های این منطقه زاگرس از جمله ایلام خشک شدن درختان بلوط در دریاچه ارومیه هر دو را باید درمان کنیم این سخت درست است. تقریبا از روزهای اولیه شروع به کار دولت این مشکل مطرح شد که امروز جنگل زاگرس و درختان بلوط استان های غربی کشور از جمله ایلام با یک مشکل و معضل بزرگی روبرو شده است.

رییس دولت یازدهم افزود:گروه های فراوانی در این زمیه کار کردند در سال 87 و 88 در واقع شروع شده این مشکل و ادامه پیدا کرده است و امروز بخش بزرگی از جنگل را فرا گرفته ایم و این معضل در این استان بخشی از درختان جنگلی با این معضل مواجه کرده است. راه حل های متعددی در این زمینه اجرایی و عملیاتی می شود اعتباری که برای این کار وزارت جهاد کشاورزی پیش نهاد کرده و پیش بینی می کنیم که مورد نیاز است برای سال های آینده ما امسال در حد توانمان تامین اعتبار خواهیم کرد و عملیاتی خواهد شد.

وی متذکرشد: بنابراین در مساله محیط زیست و از جمله مساله درختان بلوط هم دولت توحه دارد به این مشکل و هم برنامه ریزی می کند. در زمینه بهداشت و درمان دارای مشکلات فراوانی است در استان های دیگر و کشور با مشکلات فراوانی در زمینه نظام سلامت مواجه هستیم دولت ماهها در این زمینه فکر کرده و بحث کرده و برنامه ریزی کرده است.

رییس جمهوری یاد آور شد: هیچ کاری این دولت بدون مشورت و بدون بررسی و جلسات متعدد مشاوره با نخبگان آن رشته انجام نداده و نخواهد داد. و اگر هر کجا دولت در هر برنامه ای اشتباه بکند این اشتباه را به عرض مردم خواهد رساند و عذرخواهی می کند.

به گزارش برنا،وی تصریح کرد: ما حدود سه ماه راجع به بحث یارانه مرحله دوم هم تصمیم دولت و مجلس و تصمیم نظام بود و باید اجرایی و عملیاتی می شد فکر و بررسیی کردیم در مرحله جدید هدفمندی یارانه ها معضل سلامت را به آن بپردازیم و بخش بزرگی از این معضل را امسال و سال های آینده حل و فصل کنیم.از بیمارستان ایلام بازدید کردم و صورت الحساب ها را دیدم برای امروز و چند روزه در همه صورت الحساب ها آمده این مقدار کسر شده و در برخی از موارد صفر شده بود و کاهش پیدا کرده بود برای من خوشحال کننده بود

روحانی گفت:کسی که دچار مشکل و بیماری می شود و بستری می شود در بیمارستان یک روزه مشکلات حل خواهد نشد خود بیمارستان ایلام آنقدر مشکلات دارد که حتما ما نیازمند بیمارستان جدید داریم تا مشلات حل شود واین قول را دادم و دنبال خواهم کرد ظرف امسال و سال آینده بیمارستانی جدید ایلام را به بهره برداری خواهیم رساند.

رییس دولت اعتدال و امید در ادامه افزود:همه مشکلات یک روزه حل نمی شود اما شما شاهد خواهدی بود که یک کمک بزرگی در بخش سلامت و بهداشت خواهد شد متخصصین فراوانی به مناطق محروم اعزام خواهند شد مراکز بهداشتی و درماین تجهیز خواهد شد و کارها را شروع کرده ایم. به هر حال هر کس وارد بیمارستان می شد باید یک نفر را به بیرون بفرست دارو تهیه کند و ... تهیه کند این شرایط انشالله تغییر کرده بیمارستان ها مکلف هستند که تمام نیازهای بیمار را تامین کند از لحاظ خود ساختمان بیمارستان قدم و قدم باید اصلاح شود. شما شاهد این تحول در سراسر کشور و ملت عزیز ما شاهد این تحول خواهند بود.

به گزارش برنا وی همچنین عنوان کرد:بحث گردشگری است این استان آمادگی بسیار زیاد پتانسیل بسیار فراوانی را دارد آب و هوای مناسب و بخش های مختلف این آب و هوای متفاوتی را دارد آثار باستانی در این استان سرزمینی است که اقوام کهن و قدیمی زندگی می کردند چند هزار سال قبل از میلاد مسیح است سرزمینی است که دارای تمدن کهن و قدیمی است و جاذبه های گردشگری باید زمینه گردشگری فراهم شود نکاتی کهگتفه شده جاده ، فرودگاه باید آماده شود. گر دشگری باید جذب شود هتل های لازم باید انجام شود این استان فرصتی است برای ساعت های فراغت شان و از لحاظ تجاری و اقتصادی چهره استان عوض می شود انشالله در این زمینه ما عمدتا تشویق می کنیم بخش خصوصی را برای این سرمایه گذاری کنیم.

رییس جمهوری اظهار کرد: فکر نکنید دولت توان دارد تا در زمینه های مختلف اقتصادی بتواند کشور را به نقطه مطلوب برساند دولت باید کار خود را انجام دهد و زمنیه ها را آماده کند پیچ و خم های اداری کاسته شود اما در عین حال مردم باید بیایند در صحنه باشند و سرمایه گذاری بکنند وسرمایه گذاری جذب کنند. باید دعوت کنیم و فضای مناسب برای فعالیت آنها آماده کنیم و یک بخش از بخش سرمایه گذاری در این استان در زمینه گردشگری خواهد بود.

وی همچنین افزود: این استان استانی است که مرزی استان مرزی مشکلات خاص خود را دارد و فرصت های ارزشمندی هم دارد در کنار کشور دوست و برادرمان عراق قرار دارد روابط ما با دولت عراق امروز خوب است و انشالله توسعه بیشتر پیدا کند و یکی از دروازه هایی که مردم ایران به زیارت می روند مهران است به گردن همه ما حق دارد به گردن استان و همه ما. روزهای سختی بر مهران گذشت دو بار این شهر اشغال شد ما وظیفه داریم به این شهر برسیم مخصوصا این دروازه است برای زیارت عتبات مقدس. بغداد تا مهران راهی نیست باید آباد شود قدم هایی در کل استان واز جمله مهران خواهیم داشت.

حجت الاسلام دکترحسن روحانی درادامه گفت:زمینه های فراوانی برای صنعتی شدن دارد و این استعداد وجود دارد که اینها هم گاز است و هم نفت است ومی تواند صنایع مختلفی را که مربوط به نفت و گاز می شود در این استان فعال شود و یک بخشی از پتروشیمی همین امروز افتتاح رسمی و فعال می شود و بخش های دیگر ادامه باید پیدا کند در مناطق دیگر استان باید طرح بزرگی است که هم برای گاز های سرچاهی که سوزانده می شود باید جمع آوری شود و هم تبدیل بشود به بخش های جدید پتروشیمی.

وی در پایان با ابراز خوشحالی ازحضورخود در ایلام گفت: این استان پتانسیل و استعداد خوبی در زمینه کشاورزی، گردشگری ، صنعت و انشاله در زمینه راه و جاده هم برنامه هایی است و همه این برنامه هایی که مصوب شده در شورای اداری اعلام می شود. این استان مردمی شایسته و لایق دارد استعداد و پتانسیل بسیار فراوانی برای تحرک و توسعه دارد و انشالله به حول قوه الهی به کمک شما مردم برای آبادانی این استان تلاش خواهد کرد.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز