رییس جمهوری:

امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد/ برنامه‌ریزی دولت برای اشتغال زایی جوانان

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۳۹:۲۰
کد خبر: ۱۸۸۹۸۴
امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد/ برنامه‌ریزی دولت برای اشتغال زایی جوانان
باید در جهت اتصال شبکه ریلی به کشورهای همسایه، دوخطه و برقی کردن خطوط ریلی داخلی تلاش کنیم و ان شاءالله این اقدامات در دولت یازدهم عملیاتی خواهد شد.

دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری با اشاره به عزم دولت برای برداشتن گام های مثبت در بخش های مختلف و ایجاد رونق اقتصادی در کشور بر تلاش همه مسئولان در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و رساندن ایران به جایگاه شایسته خود تاکید کرد.

به گزارش گروه اخبار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» پس از نشست با معاونین و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از مرکز پایش وکنترل زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی گفت: پیگیری لحظه ای وضعیت و فعالیت ها در بخش های مختلف این وزارتخانه کار بسیار ارزشمندی است چرا که ما باید اطلاعاتمان به روز بوده و بتوانیم این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس جمهوری همچنین در تشریح نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: در این جلسه مباحث کلی در زمینه فعالیت های بخش های مختلف این وزارتخانه از جمله مسکن، راه، شهرسازی، ریلی، ترانزیت و حمل و نقل جاده ای و هوایی و اقداماتی که باید در جهت توسعه و ارتقاء این بخش ها به انجام برسد مطرح شد.

روحانی با بیان اینکه دولت بر این موضوع که امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد تاکید دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های تاثیر گذار در این زمینه است و می تواند با آماده کردن زیر ساخت ها در بخش های مختلف اشتغال و تحول ایجاد کند. دولت برای اشتغال دانشجویان و جوانان تحصیل کرده برنامه داشته و این برنامه ها را پیگیری خواهد کرد.

روحانی با اشاره بر ضرورت گسترش شبکه ریلی کشور، گفت: باید در جهت اتصال شبکه ریلی به کشورهای همسایه، دوخطه و برقی کردن خطوط ریلی داخلی تلاش کنیم و ان شاءالله این اقدامات در دولت یازدهم عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهور افزود: امروز از طریق شبکه ریلی کشور سالانه ۳۲ میلیون تن بار جابجا می شود که این میزان در آینده باید به حدود ۲۰۰ میلیون تن برسد که در این راستا باید زمینه ها و شرایط لازم را فراهم کنیم.

رییس جمهوری اعتدال و امید با اشاره به مصرف بالای سوخت در حمل و نقل جاده ای، استفاده از شبکه ریلی را ارزان، سالم و بهینه توصیف کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم ایجاد جاده های امن و نیز اصلاح راه های موجود در کشور تاکید شد، گفت: مردم برای انجام بسیاری از امور و سفرهای خود نیاز به جاده های امن دارند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل هوایی، تعداد صندلی های موجود با جمعیت کشور متناسب نیست، گفت: باید در زمینه تقویت این بخش و نوسازی ناوگان هوایی تلاش کنیم تا خوشبختانه در شرایط بعد از توافق ژنو اقدامات در این راستا آغاز شده است.

رییس جمهوی با اشاره به تصمیمات دولت در سفر به استان های جنوبی کشور برای توسعه بنادر و شکوفایی سواحل جنوبی، گفت: در این راستا باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت مکان یابی برای ایجاد شهرهای جدید و برنامه ریزی و مطالعه در خصوص جابجایی پایتخت از تهران بر لزوم نظارت بر توسعه شهرها و کیفیت ساخت و ساز مسکن در کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم، گفت: امروز توانمندی های زیادی برای مشارکت در ساخت مسکن در کشورهای همسایه وجود دارد که در این زمینه باید شرکت های خصوصی کشورمان فعال شوند.

رییس دولت یازدهم در ادامه با اشاره به خدمات و پیشرفت های فراوانی که توسط سازمان هواشناسی صورت می گیرد، گفت: اقدامات و تلاش های هواشناسی می تواند موجب نجات جان انسان ها و حفظ منابع و محصولات شده و زمینه را برای مقابله با مشکلات طبیعی فراهم کند.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ریزی دولت برای ایجاد شرایطی در جهت استفاده بیشتر بین المللی از فضای هوایی کشور گفت: مطمئناً مسیر هوایی ایران برای اتصال شرق به غرب و حتی شمال به جنوب مسیری ارزان تر است و در این راستا می توانیم تسهیلاتی فراهم کنیم که از فضای هوایی ایران استفاده بیشتری شود.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا با توافق نهایی با غرب مشکلاتی که در این راستا وجود دارد نیز برطرف شود.

نظر شما