رییس جمهور در دیدار با مدیران استان بوشهر:

قطار سازندگی و پیشرفت ملت ایران به حرکت درآمده است

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۶۴
قطار سازندگی و پیشرفت ملت ایران به حرکت درآمده است
دکتر احمدی نژاد گفت: این موضوعی مشخص است که نقطه هدف ما رسیدن به جامعه جهانی مهدوی است.

 به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به استان بوشهر، محمود احمدی نژاد در دیدار با مدیران این استان با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) آن را بزرگترین حادثه خلقت معرفی کرد و افزود: پیامبر اسلام، واسطه همه خوبی ها نسبت به هستی است.

وی با بیان اینکه همه خدمت گزاران در نظام اسلامی با توکل به خدا و عشق به مردم کار می کنند، گفت: باید قدر خدمت گزاری را بدانیم. از بهترین هدایای خدا به انسان،اعطای فرصت خدمت گزاری به مردم است و هیچ چیز بهتر از آن نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما در مقطعی فرصت خدمت گزاری داریم که مقطع عبور از یک عقبه و ورود به دوران جدید است.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم و تاریخی ایفا می کند و کاری که امروز در این کشور اتفاق می افتد، حلقه تکمیلی حرکت انبیاء الهی است.

وی یادآورشد: همه انبیاء آمده اند تا بشر را به سمت قله و هدف موعود هدایت کنند و حرکت امروز ملت ایران گام های بلندی در امتداد حرکت انبیاء و در مقطعی است که بشر در مسأله آخر و نهایی خود قرار دارد.

رییس جمهور افزود: ملت ایران در چنین مقطعی مأموریت دارد تا راه، آرمان و ارزش های انبیاء را یک بار دیگر در برابر بشریت قرار دهد.

احمدی نژاد خطاب به مدیران استان بوشهر اظهار داشت: شما در کشوری خدمت می کنید که امروز در دنیا عزیز ترین است. امروز نام ایران در دنیا می درخشد و نماد و پرچم برافراشته توحید و عدالت است.

وی تصریح کرد: امروز در صحنه عالم کسی جز ملت ایران در برابر حکومت های بی تمدن ایستادگی نکرده و درون پلید آنها را رسوا نکرده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه خدمت گزاری به مردم بالاترین عبادت است، گفت: باید مردم را شناخت و آنها را دوست داشت. محال است کسی عاشق مردم نباشد و بخواهد خدمت گزار خوبی باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: لازمه خدمت گزاری درست و حقیقی این است که دل انسان مالامال از محبت و عشق به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه دوست داشتن مردم تجلی دوست داشتن خداست، گفت: اگر کسی دید در دلش محبت به مردم وجود ندارد، بداند که ادعای او برای دوست داشتن خدا هم دروغ است. این یک معیار و خط‌کش است.

رییس جمهور با بیان اینکه کسی که عاشق مردم است، رابطه و دلسوزیش نسبت به مردم تغییر می کند، یادآور شد: اینطور نیست، مسوولی خادم مردم، دلسوز و عاشق مردم باشد و دنبال رابطه و تبعیض بین مردم باشد.

احمدی نژاد افزود: امکانات خدمت گزاری در کشور موجود است و تنها باید رویکردها را عوض کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی خود را خادم و عاشق مردم بداند، نگاهش به بیت المال تغییر می کند، خاطرنشان کرد: هنوز اعتقاد دارم که با سرمایه موجود می توان 1.5 تا 2 برابر در کشور کار کرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوی سازندگی کشور، خاطرنشان کرد: قطار سازندگی و پیشرفت ملت ایران تازه به حرکت در آمده و ما در ابتدای راه هستیم.

وی ادامه داد: پیشرفت زمانی معنا پیدا می کند که حرکت ما به سوی هدف مشخصی باشد.

احمدی نژاد با طرح این سوال که آیا ما می خواهیم پس از 50 سال کار و تلاش مانند امروز یکی از کشورهای سرمایه داری شویم، گفت: تا نقطه و هدف را تعریف نکنیم، توان و انرژی ما هم راستا و هم افزا نمی شود و هر کس کار خود را می کند.

رییس جمهور اظهار داشت: این موضوعی مشخص است که نقطه هدف ما رسیدن به جامعه جهانی مهدوی است.

احمدی نژاد ادامه داد: در الگوی برنامه ریزی توسعه، هر کس کار خود را می کند که البته این یک طراحی استعماری است تا ملت ها همیشه تلاش کنند و همواره عقب تر باشند.


سرمایه گذاری در صنعت استان 6 برابر شده است

وی یادآورشد: در بخش صنعت در استان بوشهر در دولت نهم و دهم تا 6 برابر کل 20 سال گذشته، سرمایه گذاری شده، اما هنوز بیکاری وجود دارد. این به دلیل حرکت ما در الگوی استعماری توسعه، است.

رییس جمهور با اشاره به ارایه الگوی اسلامی ایرانی، گفت: ما می خواهیم به جامعه سعادتمند با ویژگی های الهی برسیم. جامعه ای که در آن انسان عزیز است و تقوی و رحمت و عشق بین مردم وجود دارد.

احمدی نژاد ادامه داد: هر پروژه ای که ما انجام می دهیم، باید پاکی، عدالت و احترام به انسان را در جامعه تقویت کند و اگر غیر از این باشد، کار غلط است.

وی خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه ایرانیان همواره موحد بوده اند، روش ایرانی، به معنای روشی همراه با ابتکار، خلاقیت، و طراحی بر مبنای الگوی ایرانی است.

رییس جمهور ادامه داد: هنر ایرانی ها در گذشته این بوده تا از طبیعت هر منطقه ای به بهترین شکل استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در فرهنگ ما وجود دارد گفت: در فرهنگ سرمایه داری میزان مصرف نشانه شخصیت و شأن اجتماعی افراد است که این موضوع در فرهنگ اصیل ما اصلا وجود ندارد.

غرب می داند که ما از دروغ هایش هراسی نداریم

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: سیاست مداران و دشمنان ملت ها ادعای فهمیدگی و روشنفکری دارند؛ اما این دروغ بزرگی است که به جهان گفته اند و امروز پاسخی برای ملت ها ندارند.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که آماده گفت و گو با آنها در سازمان ملل هستیم؛ اما آنها به دلیل اینکه می دانند ما از دروغ گویی های آنها ترسی نداریم، قبول نکردند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید خود را از فضای کاذب و قید و بندهای موجود رها کنیم، گفت: متاسفانه برخی دوستان ما در داخل به بعضی کارهای غلط خارجی، مهر علمی و قبولی زده اند که انگار هیچ نقصی در آنها وجود ندارد.

احمدی نژاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید همه فکر خود را به بحث بگذارند تا به یک فصل مشترک و الگوی متعالی برسیم، گفت: هر ملتی تصمیم بگیرد در مسیر درست حرکت کند، خداوند راه را برای آنان باز می کند.

نظر شما