رییس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان بوشهر تأکید کرد

اولویت دولت در حمایت از کشاورزی و گازرسانی استان

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۸۶
اولویت دولت در حمایت از کشاورزی و گازرسانی استان
دکتر احمدی نژاد بر حمایت دولت از توسعه کشاورزی و پرورش میگو در استان بوشهر تأکید کرد و گفت: گازرسانی به شهرهای فاقد گاز استان از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به بوشهر، محمود احمدی نژاد چهارشنبه شب در مصاحبه با شبكه استانی سیمای بوشهر اظهار داشت : امروز در كارگروه فرهنگی استان مباحث خوبی دنبال شد و در 10 محور 88 مصوبه در زمینه های گوناگون مورد بررسی قرار گرفت كه این مصوبات فرصت بسیار خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنرمندان این استان ایجاد خواهد كرد كه یكی از این مصوبات اختصاص این رقم بود.

رییس جمهوری درباره حمایت دولت از كشاورزی استان بوشهر نیز گفت : كشاورزی استان بوشهر یك كشاورزی قوی  و برخوردار از محصولات خوب است و محصولاتی كه در این استان تولید می شود، قابلیت صادر شدن به تمام نقاط كشور را دارد.

وی افزود : برای حمایت و پشتیبانی از محصولات كشاورزی دولت چند تصمیم مهم اتخاذ كرد كه تكمیل چند سد در دست احداث، اجرای شبكه های پایین دستی ظرف مدت پنج سال برای آبیاری 50 هزار هكتار و همچنین اختصاص بودجه برای استفاده از شیوه های نوین آبیاری و مصرف مناسب آب از جمله این تصمیمات است.

احمدی نژاد در مورد حمایت از پرورش دهندگان میگو در این استان نیز گفت: هم اكنون سایت های پرورش میگوی فراوانی در استان بوشهر ایجاد شده، اما با ظرفیت پایینی فعال هستند.

وی علت این امر را بدهی صاحبان این سایت ها به بانك ها عنوان كرد و افزود : دولت به پرورش دهندگان میگو كه به بانك ها بدهی دارند، برای بازپرداخت این وام ها مهلت خواهد داد.

احمدی نژاد افزود : میزان تولید سال گذشته میگو در استان بوشهر حدود سه هزار تن بوده كه این میزان امسال به بیش از چهار هزار تن رسید، اما با توجه به تعداد سایت های پرورش میگو می توان این میزان را تا بیش از 15 هزار تن افزایش داد.

احمدی نژاد درباره گازرسانی به شهرهای فاقد گاز در استان بوشهر نیز گفت: از مجموع 32 شهر این استان اینك 14 شهر فاقد گاز است كه دولت سعی دارد از سال آینده عملیات گازرسانی به این شهرها را آغاز كند.

وی اظهار داشت : در كنار این كار دولت گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار را نیز در دستور كار قرار خود خواهد داد.

رییس جمهوری استان بوشهر را یكی از استانهای زیبا و دارای جاذبه های زیبای گردشگری دانست و گفت : به نظر می رسد یكی از مهمترین و محوری ترین عوامل پیشرفت این استان می تواند توسعه مناطق گردشگری باشد كه دولت برنامه های جامعی در این زمینه خواهد داشت و تسهیلات خوبی به این بخش اختصاص خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز