رییس جمهوری در نشست ستاد هماهنگی امور اقتصادی تاکید کرد:

دولت به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۰۵:۴۷:۳۱
کد خبر: ۲۰۶۳۸۶
دولت به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است
دکتر روحانی :برای حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال مولد از همه امکانات دستگاه های اجرایی و توان کارشناسی کشور و نیز توانایی علمی استادان دانشگاه استفاده شود .

رییس جمهوری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی، با تاکید مجدد بر ضرورت جهت گیری فعالیت های دولت برای ایجاد اشتغال مولد و فرصت های شغلی جدید ، پیگیری این سیاست ها و برنامه ها را در سطوح مختلف، ضروری دانست. 


به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست تاکید کرد: اگر چه با اجرای بسته سیاستی خروج از رکود و آغاز رونق اقتصادی ، بطور طبیعی سطح اشتغال در کشور افزایش خواهد یافت اما در کنار تنظیم و اجرای سیاست هایی در سطح اقتصاد کلان ، باید در سطح خرد نیز اقدامات لازم برای حمایت از بنگاه ها و بخصوص بنگاه های کوچک و متوسط و کمک به توسعه فعالیت های تولیدی مورد پیگیری جدی قرار گیرد. 

دکتر روحانی گفت: این اقدامات باید به گونه ای انجام شود که با عنایت الهی در سالهای 93 و 94 مشکل بیکاری بویژه در میان جوانان تحصیلکرده تقلیل یابد .

رییس جمهوری در این زمینه از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواست برای حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال مولد از همه امکانات دستگاه های اجرایی و توان کارشناسی کشور و نیز توانایی علمی استادان دانشگاه استفاده کنند .

در ادامه این جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی ، گزارش های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد طرح های توسعه اشتغال در سالهای 93 و 94 مورد بحث و بررسی قرارگرفت .

 همچنین در این گزارش ها، سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی کشور، سیاست های بازار کار و بهبود فضای کسب و کار مطرح و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در هر یک از بخش ها پیش بینی شده است .

 به گزارش برنا،براساس طرح جدید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) مقرر شده است با تشکیل ستادهایی در هر استان و حمایت از فعالیتهای تولیدی خاص در محل و بازارسازی و بازاریابی برای آنها ، نسبت به تقویت و توسعه کسب و کارهای محلی و افزایش سطح اشتغال و درآمدزایی در مناطق مختلف کشور اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز