رییس جمهوری در پیام تبریک به ˈفواد معصومˈ :

نگاه راهبردی ایران، کمک به ثبات، امنیت و پیشرفت عراق است

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۰۵:۵۵:۰۹
کد خبر: ۲۰۶۳۸۷
نگاه راهبردی ایران، کمک به ثبات، امنیت و پیشرفت عراق است
دکتر روحانی: اعتماد نمایندگان ملت در پارلمان و انتخاب جنابعالی به عنوان رییس جمهوری عراق را تبریک می گویم.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک انتخاب ˈفواد معصومˈ به عنوان رییس جمهوری عراق تاکید کرد: نگاه راهبردی ایران، کمک به ثبات، امنیت، پیشرفت و رفاه مردم شریف عراق است.


به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی در این پیام، توجه همزمان مردم و مسئولین عراقی به مبارزه با تروریسم و نیز ادامه روند توسعه سیاسی و تحکیم مردمسالاری را در موقعیت خطیر کنونی این کشور، رویکردی ارزشمند و قابل تقدیر دانست.



متن پیام به این شرح است:



«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای فواد معصوم

رییس جمهوری محترم عراق

سلام علیکم

اعتماد نمایندگان ملت در پارلمان و انتخاب جنابعالی به عنوان رییس جمهوری عراق را تبریک می گویم. در موقعیت خطیر کنونی، توجه همزمان مردم و مسئولین عراقی به مبارزه با تروریسم و نیز ادامه روند توسعه سیاسی و تحکیم مردمسالاری، رویکردی ارزشمند و قابل تقدیر است.

کمک به ثبات، امنیت، پیشرفت و رفاه مردم شریف عراق ، نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق است و دولت و ملت ایران همچنان به نقش پایدار خود در حمایت از عراق متحد و باثبات با حضور و مشارکت فعال همه اقوام و مذاهب ادامه خواهد داد.

اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی، دولت و ملت عراق ، امیدوارم در ادامه تلاش های مثبت دو کشور در توسعه روابط ، شاهد گام های بلندتری در همکاری های دوجانبه و منطقه ای باشیم .

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران».


به گزارش برنا، فواد معصومˈ 76 ساله، یک سیاستمدار کرد عراقی است که امروز پنجشنبه موفق شد با کسب 211 رای نمایندگان مجلس کشورش، به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور همسایه ایران انتخاب شود.

نظر شما