وزیر اطلاعات:

بدترین ظلم به ولایت فقیه بستن فضای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد است

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۹:۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۴۳۱۴۰
بدترین ظلم به ولایت فقیه بستن فضای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد است
علوی تأکید کرد: بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه ها و بحث های آزاد بسته باشیم.

  وزیر اطلاعات گفت: بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه ها و بحث های آزاد بسته باشیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در همایش بزرگ طلاب و روحانیون قم در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارداشت: اگر بخواهیم حرکت های فرهنگی اثرگذار داشته باشیم، رفع دغدغه های معیشتی است و اگر بخواهیم شعار سال رهبری محقق شود، باید آن را با امنیت گره زد تا فرهنگ را در جامعه رقم بزنیم.

وی بیان داشت: در جامعه ای که بر اساس رفع دغدغه های معیشتی و امنیت، فرهنگ عبودیت شکل بگیرد، فرهنگ ایمانی در فرهنگ اقتصادی تاثیر می گذارد و ایمان امنیت و آرامش و اطمینان از هر سو بارش باران و رحمت خواهدبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ سرویس های اطلاعاتی گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است، بسیاری از جنگ های امروز بر سر امنیت داخلی کشورها می باشد و در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏ها است؛ زیرا در جنگ سرویس‏ها از افراد داخل کشور، دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‏کنند.

علوی با بیان این که ناتوی سرویس های جاسوسی راه اندازی شده است، بیان داشت: در زمان سابق اتحادیه ناتو که یک اتحادیه نظامی به شمار می رفت و امروز هم آرام آرام که اتحادیه سرویس‏های اطلاعاتی در حال شکل گیری است.

وزیر اطلاعات، تجارت اطلاعاتی را نیز جز برنامه های استکباری بر شمرد و تاکید کرد: سرویس‏های امنیتی، اطلاعاتی را که مورد نیاز خودشان نیست را جمع آوری می‏کنند و آنها را در اختیار سرویس‎های دیگر که به آن نیاز دارند قرار می‏دهند و با این رویه، تجارت و سود های کلانی به دست می آورند .

علوی، بحران سوریه را یک جنگ اطلاعاتی دانست و بیان داشت: سرویس اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان ، اردن، ترکیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسراییل و آمریکا در این کشور استارت جنگ اطلاعاتی را زدند که زاییده آن داعش بوده است.

وی بیان داشت: نیروهای حزب الله در مقاطعی توانستند از طریق سرویس های اطلاعاتی نیروهای داعش را نابود کنند .

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گروه تکفیری داعش باگروه‏های مشابه تروریستی تفاوت دارد بیان کرد: داعش دارای ایدئولوژی اعتقادی است که می خواهند با آزادسازی دمشق و بغداد که زمانی مرکز خلافت اموی‏ها و عباسی‏ها بوده است خود را به دنیا اثبات کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: نیروهای داعش در راستای عملکرد صلاح الدین ایوبی، به عنوان یک الگو برای خود مبارزه با شیعه و هم پیمانان را در دستور کار دارند و بعد از آن به جنگ کافران می روند .

وی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به آرامش در کشور بیان داشت: امنیت برای حوزه علمیه از وظایف دستگاه اطلاعات کشور است، طلاب و روحانیون باید دارای امنیت باشند ، نباید برای هر بحث علمی پاسخ بدهند، امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است .

وزیر اطلاعات بیان داشت: تفکر ولایت فقیه، زمانی می تواند به همه شبهات پاسخ دهد که حوزه علمیه بتواند در کمال آرامش بحث های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه پردازی کند.

نظر شما