نهاوندیان:

ایران محور مبارزه با خشونت و تروریسم در منطقه است

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۲:۲۶:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۴۲۷
ایران محور مبارزه با خشونت و تروریسم در منطقه است
استقبال جامعه جهانی از پیشنهاد رییس جمهوری نشان می‌دهد که مبارزه با خشونت و افراط‌گری نیاز امروز جهان است.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه در گذشته رسانه‌های ضد ایرانی تلاش داشتند ایران را حامی تروریسم معرفی کنند، گفت: امروز ایران محور مقابله با افراط، خشونت و تروریسم در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد نهاوندیان روز جمعه در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی پوستر «جهان عاری از خشونت» در فرهنگسرای نیاوران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه جلوه دیگری از رویکرد ایران اسلامی را در مقابل جهان به نمایش گذاشت که به دنبال پیشنهاد رییس جمهوری در سازمان ملل متحد مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گری مطرح و این امر با استقبال همه کشورها روبرو شد و با اجماع به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هنرمندان بیش از 33 کشور شرکت کرده‌اند، افزود: استقبال جامعه جهانی از پیشنهاد رییس جمهوری نشان می‌دهد که مبارزه با خشونت و افراط‌گری نیاز امروز جهان است و این مایه خوشحالی است که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با خشونت و افراط‌گری است.

نهاوندیان در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی درباره شناخت اسلام اظهار داشت: نکته‌ای که در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی مورد تاکید قرار گرفت این بود در حالی که اسلام‌هراسان تصویر نادرستی از اسلام ارائه می‌کنند وظیفه ماست که تلاش کنیم چهره واقعی و رحمانی اسلام در معرض نگاه جهانیان قرار گیرد و تصویرسازی‌های نادرست که با جعل گروه‌های تروریستی از اسلام انجام می‌گیرد، برملا شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه جهان علاقه‌مند به شناخت اسلام واقعی است، تصریح کرد: باید این علاقه‌مندی را به زبان‌های مختلف پاسخ گفت و هنر زبان مناسبی برای چنین کاری است و باید از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای تبیین و تبلیغ پیشنهاد رییس جمهوری گام‌های موثری از جمله برگزاری این نمایشگاه برداشته تشکر کنیم.

وی همچنین با اشاره به ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان ساخت: دهه فجر برای همه مردم یادآور روزهای حماسی گذشته و ایام پیروزی انقلاب و نیز مقطع نگاه به آینده زیبایی است که در پیش داریم و باید با همت بلند به آن برسیم.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه خوشبختانه در موقعیتی قرار داریم که بهترین همدلی و همبستگی‌ را در حوزه‌های مختلف شاهدیم، افزود: این همبستگی و همدلی سرمایه اصلی جامعه در مقابله با تهدیدها و تحریم‌هاست.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه در یکسال و نیم اخیر به مدد همبستگی و حماسه سیاسی مردم مشکلات اقتصادی کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: اگر چه راه بلندی را در پیش داریم اما همین همدلی و همبستگی قدرت چانه‌زنی ما را در مذاکرات با قدرت‌های جهانی بالا برد. تا همین جا هم که جلو رفته‌ایم ایران توانسته است منطق خود را به جهانیان بقبولاند.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا غربی‌ها ناگزیر واقعیت‌ها را بپذیرند و بدانند که ایران توان علمی بسیاری دارد و آمادگی پیدا کنند با قبول واقعیت از تهدید بی‌حاصل و تحریم‌های غیرقانونی دست بردارند. امیدواریم به مدد این همبستگی مذاکره‌کنندگان کشورمان در روزهای آینده گام‌های بلندتری را در زمینه یک توافق بلندمدت عزتمندانه جامع هسته‌ای بردارند و با حفظ حقوق ملت ایران به خواسته برحق کشورمان برسند.

دکتر نهاوندیان همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی انتقادات در عرصه فرهنگی تصریح کرد: همه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و بیان این دغدغه‌ها لازمه پیشرفت است تا به سوی یک جامعه اخلاقی‌تر و فرهنگی‌تر پیش برویم.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: البته برخی مواقع این دغدغه‌ها با لسان تند بیان می‌شوند که اینجا باید دقت کرد خبری که مبنای این قضاوت و انتقاد تند شده است، آیا صحیح است یا نه؟ گاهی خبری که مبنای این قضاوت قرار گرفته صحیح نیست. دستگاه‌های مسئول در این مواقع وظیفه اطلاع‌رسانی و دقت عمل بیشتر دارند و ما هم وظیفه داریم در ایراد انتقاد ،استانداردها را رعایت کنیم.

در نمایشگاه بین‌المللی «پوستر جهان عاری از خشونت» هنرمندانی از 33 کشور شرکت کرده‌اند و در مجموع حدود 1300 اثر از 428 هنرمند به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده که 93 اثر از 75 طراح به مرحله نهایی راه‌ یافته‌اند.

نظر شما