وزیر راه و شهرسازی در همایش روز ملی مهندسی خبر داد؛

آغاز به کار بزرگترین پروژه ریلی کشور

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۴۴:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۸۷۸
آغاز به کار بزرگترین پروژه ریلی کشور
دوران جنگ بستری برای آزمون توانمندی ایران در حوزه صنعت بود که مهندسان سازندگی توانستند آثار بسیاری را خلق کنند.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری برنا، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در همایش روز ملی مهندسی که با حضور رئیس جمهوری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شد، گفت: روز مهندس، روز افتخار ملی است و این روز را به همه خدمتگزاران جامعه مهندسی تبریک می گویم. قطعا تاریخ و هویت ایران که با عنوان میراث فرهنگی از آن یاد می کنیم بخش عمده آن به دست مهندسان ایرانی ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به فیلم پنج هزار سال مهندسی در کشور اظهار داشت: این فیلم می تواند افق مشخصی را برای آینده ایجاد کند و از طریق آن می توانیم فضایی سرشار از امید و ابتکار و خلاقیت در جامعه مهندسی ایجاد کنیم.

آخوندی گفت: مهندسان ایرانی همواره ثابت کردند که امکان تغییر جهت و خلق آینده پرامید در عرصه مهندسی وجود دارد. در دوران مدرن ایران نه فقط در حوزه مهندسی نظیر سدسازی و نیروگاه و ساختمان ها که دست رنج مهندسان بود تاریخ ساز بودیم، بلکه در حوزه سیاسی نیز در شانزده آذر که سرآغاز تحولات عمده در تاریخ به وجود آمد و این تحول در دانشکده فنی تهران رقم خورد.

وی در ادامه گفت: دوران جنگ بستری برای آزمون توانمندی ایران در حوزه صنعت بود که مهندسان سازندگی توانستند آثار بسیاری را خلق کنند.

آخوندی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین پروژه ریلی توسط رئیس جمهوری گفت: چهارشنبه همین هفته بزرگترین پروژه ریلی به دستور رئیس جمهوری آغاز به کار خواهد کرد که این قطار با سرعتی در حدود 350 کیلومتر در ساعت به حرکت درخواهد آمد. ما همچنین در حوزه پل سازی و صنعت هوایی نیز اقدامات بزرگی را انجام دادیم و در حوزه راه نیز به سمت توسعه راه های بتونی حرکت می کنیم که عمر و دوام بسیاری دارد.

آخوندی خطاب به رئیس جمهوری گفت: در سال 1374 قانون نظام مهندسی به تصویب رسید که 11 هزار عضو داشت و امروز 308 هزار عضو دارد که ظرف بیست سال به 30 برابر رسیده است.

آخوندی در پایان گفت: با اشاره به شکل گیری بنگاه های مهندسی نظام اقتصادی ما به گونه ای نبوده که این بنگاه ها خدمات مناسبی را در زمینه مهندسی ارائه کنند در صورتی که سهم مهندسان ما از بازار مهندسی جهان می تواند بیش از این باشد. همچنین مهندسین ما در زمینه آموزش باید بتوانند هم زمان با سایر کشورها از یک تکست (text) مشخص استفاده کنند تا بتوانیم با مهندسان سایر کشورها و همچنین مهندسین آمریکایی رقابت کنیم و این امر نیازمند ساماندهی در نظام مهندسی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز