وزیر کشور:

تحولات در عرصه بین الملل نشانه تحکیم سیاسی است

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۶:۳۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۹۵۳
تحولات در عرصه بین الملل نشانه تحکیم سیاسی است
تحولات در عرصه بین المللی و شرایط منطقه ای بیانگر تقویت همکاری ها در حوزه تجارت و تحکیم در روابط سیاسی می باشد .

 اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا با سخنرانی وزیر کشور ، و قائم مقام وزیر امور خارجه در سالن پیامبر اکرم(ص) وزارت کشور برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رحمانی فضلی وزیر کشور ، برگزاری این اجلاس را مرهون سال ها تلاش وکار مشترک در زمینه تشکیل کارگروه ها در حوزه صنعت ، گردشگری و فعالیت مشترک سیاسی عنوان کرد و گفت : تحولات در عرصه بین المللی و شرایط منطقه ای بیانگر تقویت همکاری ها در حوزه تجارت و تحکیم در روابط سیاسی می باشد .

رحمانی فضلی با اشاره به مشترکات فرهنگی ، تاریخی ،‌اعتقادی و مناسبات خوب سیاسی که در آسیای مرکزی ، آسیای جنوب غربی و کشورهای حوزه خلیج فارس قالب است گفت : تجمیع همه ظرفیت ها در حوزه ذخایر استراتژیک ، نیروی انسانی و همچنین پیشرفت و بالندگی در حوزه های تکنولوژی و موقعیت ممتاز تجاری و منطقه ای ، شرایط اقلیمی و کشاورزی در زمینه آب و خاک ، بستری یکپارچه و منسجمی را در کشور تشکیل می شد.

رحمانی فضلی بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت موجود در مناطق را در جهت ایجاد امنیت پایدار در منطقه مطلوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت : همه این ضرورت ها را می بایست در حوزه امنیت و حوزه سیاسی جستجو کرد . 

او انجام برخی تحولات منطقه ای را که منجر به ریخته شدن خون دهها نفر در منطقه می شود را عاملی در جهت ناپایداری در امنیت و توسعه در مناطق دانست و گفت : مؤلفه های زیادی در این خصوص در نظر است که توسعه یافتگی و ارتباط آن با امنیت پایدار یکی از آن مؤلفه ها به شمار می رود .

وزیر کشور از قاچاق انسان ، مواد مخدر ، اشرار و قاچاق کالا در مناطق به عنوان مبانی در جهت نبود استحکام در توسعه یافتگی ها و ناپایداری که در برخی مناطق شاهد آن هستیم عنوان کرد . 

وی انجام همکاری های جمعی در مناطق را گامی مثبت در جهت ایجاد امنیت و توسعه پایدار عنوان کرد و ادامه داد : اگر می خواهیم با رشد مفید و سازنده در مناطقی که با یک نوع عقب افتادگی فرهنگی مواجه هستند عبور کرده و به امنیتی پایدار در مناطق دست یابیم ، می بایستی حداقل امکانات رفاهی را برای مردم آن مناطق فراهم آوریم . 

رحمانی فضلی با اشاره به نقش جغرافیایی ایران در منطقه و اراده ای که دولت تدبیر و امید برای ایجاد و تحقق توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته دارد ،‌همه اقدامات انجام شده را بیانگر عزم و اراده ریاست جمهوری برای بسط و توسعه فرهنگی در مناطق دانست و توسعه منطقه ای را مستلزم انجام تعاملات و اقدامات فی مابین استانداران و سفرا عنوان کرد و گفت : وزارت امور خارجه با توجه به جدیتی که در این موضوع دارند در دوره نوین توسعه مناطق نقش مهمی دارند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که تشکیل کمیته های مختلف از طرف وزار ت کشور و دستگاه های متولی با توجه به نگاه توسعه ای که دکتر روحانی دارند بتواند گامی موثر در جهت رشد و شکوفایی کشور باشد .

رحمانی فضلی با تأکید بر لزوم گسترش ارتباطات و انجام تعاملات بین استانداران ، سفرا و استان های همجوار به نقش ارزنده ای که ماحصل تجارب و نگاه توسعه ای وزارت کشور است اشاره کرد و گفت : وزارت کشور با توجه به مشترکات فرهنگی میان استانداران ، سفرا و استان های همجوار ، نقش مهمی در ادامه و تقویت همکاری های توسعه ای در مناطق بر عهده دارد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز