رییس جمهور در دیدار رییس مجلس پاکستان

نوروز در اصل عید تمرین دوست داشتن و احترام گذاشتن است

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۶۷
نوروز در اصل عید تمرین دوست داشتن و احترام گذاشتن است
دكتر محمود احمدی‌نژاد گفت: ایران و پاكستان یک پیكر واحد هستند و روابط‌شان مبتنی بر سیاست‌های زودگذر و قابل تغییر نیست.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس‌جمهور در دیدار فهمیده میرزا رییس مجلس پاكستان كه به منظور شركت در جشن جهانی نوروز به ایران سفر كرده است با بیان اینكه ایران و پاكستان هر دو قربانی تروریزم هستند گفت: اگر چه دولت پاكستان همه تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریزم انجام می‌دهد اما ریشه اصلی تروریزم به قدرت‌هایی بر می‌گردد كه علاقه فراوانی به تسلط بر جهان دارند.

وی خاطر نشان كرد: كسانی كه نمی‌خواهند كشورهایی همچون ایران، پاكستان و افغانستان مستقل باشند با استفاده از اقداماتی همچون تروریزم در تلاشند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا كنند.

دكتر احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینكه دو كشور از فرهنگ، اعتقادات، سنت‌ها، آیین‌ها و آرمان‌های مشتركی برخوردار هستند، گفت: عید نوروز، عید برآمده از اعتقادات و اندیشه‌های پاك دو كشور است. عید نوروز، عید دوستی، برادری و كنار گذاشتن خودخواهی‌ها، كینه‌ورزی‌ها و از سوی دیگر عید تكریم پاكی‌ها و دوستی‌هاست.

رییس‌جمهور گفت: جشن نوروز فرصت مناسبی است تا كشورها بتوانند در زمینه راههای گسترش همكاری‌ با یكدیگر بحث و تبادل‌نظر كنند.

دكتر احمدی‌نژاد ادامه داد: عید نوروز در اصل عید تمرین دوست داشتن و احترام گذاشتن است، عیدی است كه انسان را به یاد خدا می‌اندازد و این متعلق به همه انسان‌هاست، ارزش‌هایی كه بشریت امروز به شدت به آنها نیاز دارد.

وی تصریح كرد: جشن نوروز فرصتی مناسبی برای معرفی فرهنگ و ارزش‌ها اصیل و برآمده از متن ناب و حقیقی به تمامی بشریت است.

فهمیده میرزا رییس مجلس پاكستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و شركت در جشن جهانی نوروز گفت: پاكستان اهمیت ویژه‌ای برای گسترش روابط با كشور دوست و برادر خود ایران قائل است.

وی ضمن قدردانی از دولت ایران برای برپایی جشن جهانی نوروز گفت: این جشن فرصت مناسبی است تا كشورهای مسلمان در این مراسم گرد هم جمع شده و در خصوص مسایل مختلف با یكدیگر بحث و تبادل نظر كنند.

رییس مجلس پاكستان خاطر نشان كرد: پس از بازگشت دمكراسی به پاكستان روابط بین دو كشور تعمیق پیدا كرده است و این مناسبات تنها بین دو دولت نیست بلكه دو ملت نیز از روابط بسیار مستحكمی برخوردارند.

وی همچنین ضمن محكوم كردن تروریزم گفت: پاكستان خود قربانی تروریزم است كه باید با همكاری كشورهای منطقه با این پدیده شوم مقابله كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز